فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس| فراکسیون زنان مجلس دهم لوایحِ خاک‌خورده را احیا کرد

فریده اولادقبا گفت: زنان مجلس دهم دغدغه‌مند بودند و در راستای کاهش مشکلات زنان جامعه با تصویب قوانین لازم، گام‌های بسیار ارزشمندی برداشتند به طوری که می‌توان گفت، فراکسیون زنان مجلس دهم لوایح خاک‌خورده را احیا کرد.

مجلس| فراکسیون زنان مجلس دهم لوایحِ خاک‌خورده را احیا کرد
کد خبر: 408689
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۴ ۰۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس یازدهم در حالی کار خود را شروع کرده که برخی از نمایندگان این مجلس در همین ابتدای کار به شدت از مجلس دهم انتقاد می کنند. رویه ای که به نظر می رسد تا گذر جلسات ابتدایی مجلس یازدهم و شکل گرفتن آن ادامه داشته باشد.

فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره این انتقادها اظهار داشت: این روزها از جانب بعضی از نمایندگانی که به تازگی به مجلس راه یافته‌اند،‌ نقدهایی یک‌جانبه‌نگارانه به ما مجلس دهمی‌ها نسبت می‌دهند. به نظر من همه باید در هر شرایطی و مخصوصاً زمانی که قرار بر قضاوت دیگران می‌گذارند، باید انصاف را رعایت کنند تا با تحلیل اشتباه مرتکب خطا نشوند.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه گفت: مشخصاً زنان مجلس دهم دغدغه‌مند بودند و در راستای کاهش مشکلات زنان جامعه با تصویب قوانین لازم، گام‌های بسیار ارزشمندی برداشتند به طوری که می‌توان گفت، فراکسیون زنان مجلس دهم لوایح خاک‌خورده را احیا کرد؛ به عنوان مثال طرح حمایت از زنان بدسرپرست یا بی‌سرپرست یا مثلاً طرح مقابله با اسیدپاشی که مسکوت ماندنش موجب لطمه دیدن زنان شده بود، با پیگیری‌های فراکسیون زنان احیا شد تا مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود.


او توضیح داد: یکی دیگر از کارهای مهم ما این بود که به فرزندانی که مادر ایرانی و پدر خارجی داشتند، حق تابعیت دادیم. در حالی که آنها در طول سال‌های گذشته از این حق مسلم محروم بودند و به همین دلیل به لحاظ ازدواج، تحصیل و اشتغال دست‌شان از همه جا کوتاه بود که خوشبختانه این گره با رأی نماینده‌های مجلس دهم باز شد.


اولادقباد در ادامه افزود: همچنین لازم می‌دانم به طرح مساله کودک‌همسری اشاره کنم. متاسفانه خیلی‌ها این موضوع را نشانه‌ای از مخالفت اصلاح‌طلبان با اتفاق مهم ازدواج مطرح می‌کردند که چنین اظهارنظری دور از انصاف است و اصلاح‌طلبان قطعاً مخالف ازدواج نیستند. نظر ما در مجلس دهم این بود که دختری که زیر 13 سال و پسری که در سنین نوجوانی قرار دارد، اگر به لحاظ جسمی هم آمادگی ازدواج داشته باشد، هنوز آمادگی لازم را برای قبول مسئولیت ندارد. به همین دلیل امیدوارم نمایندگان فعلی مجلس مقدمات را فراهم کنند تا ازدواج‌های غیرمنطقی و بی‌حساب و کتاب آمار طلاق را از چیزی که هست بالاتر نبرد.


فریده اولادقباد در پایان گفت: درباره کارنامه مجلس دهم، همه را به بررسی دقیق لوایح و همچنین نظارت‌های انجام‌شده ارجاع می‌دهم تا بلکه در قضاوت‌شان هم اخلاق و هم انصاف را رعایت کنند.


چکیده گفت‌وگو با فریده اولادقباد

-همه باید انصاف را رعایت کنند

-اصلاح‌طلبان قطعاً مخالف ازدواج نیستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها