ابراهیم رضایی، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

باندبازی‌ مجلس را از رأس امور دور کرده است

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که این دو وظیفه به مرور زمان کمرنگ شده و در مقابل حاشیه‌های مجلس، پررنگ‌ شده است.

باندبازی‌ مجلس را از رأس امور دور کرده است
کد خبر: 408772
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۹:۴۳:۴۹

اعتمادآنلاین| «ابراهیم رضایی»، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، در ارزیابی پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به نمایندگان مجلس یازدهم گفت: پیام جامع رهبر معظم انقلاب اسلامی باید نقشه راه مجلس یازدهم در طول دوره چهار ساله باشد. پیام ایشان به درستی هم جایگاه مجلس و در رأس امور بودن آن را تشریح کرده است. مجلس باید به این جایگاه برسد. ایشان دستور کارهای اصلی مجلس در 4 سال آینده که در همان حوزه اقتصاد و فرهنگ بود را توضیح دادند و ترسیم کردند. به عنوان مثال حل مسائل و مشکلات مربوط به اشتغال، تولید و تورم در واقع کلید حل مسائل است. به عبارت دیگر برداشت بنده از بیانات رهبر معظم انقلاب این است که راه حل اساسی حل مشکلات ما در داخل کشور، تحقق و اجرایی کردن بند بند سند جامع اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مجلس در رابطه با علل فاصله گرفتن مجلس از رأس امور تصریح کرد: در خصوص اینکه چه عاملی باعث شده مجلس در رأس امور نباشد باید نگاه ریشه‌ای داشت. در واقع مجلس در گذشته از رسالت اصلی خود فاصله گرفته و دچار آن آسیب‌هایی شده که حضرت آقا در پیامشان اشاره کردند. مجلس در گذشته‌ها از رأس امور بودن فاصله گرفته و دور شده است. به این معنی که همین قومیت‌گرایی‌، باندبازی‌ و جناح‌بازی‌ها باعث شده مجلس از رأس امور فاصله بگیرد و به دو وظیفه اصلی خودش یا نپرداخته یا ناقص و اشتباه پرداخته است. منظور از دو وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت است که این دو وظیفه به مرور زمان کمرنگ شده و در مقابل حاشیه‌های مجلس پررنگ‌ شده است.

رضایی افزود: همچنین به نظر می‌رسد قوانینی که در دوره‌های مختلف تدوین و تصویب شده است متناسب با شرایط و اولویت‌های کشور نبوده و کارشناسی دقیقی در مورد آنها صورت نگرفته که بعضا همراه با حاشیه‌ و دخالت هایی انجام گرفته است. همچنین بُعد نظارتی مجلس جدی‌ترین اشکال مجالس است که این ابزار طی دوره‌های مختلف و به مرور ضعیف و ضعیف‌تر شده است. مجلس اگر در این سال‌ها به درستی نظارت می‌کرد بسیاری از مشکلات و مفاسد در کشور پیش نمی‌آمد بنابراین باید بُعد نظارتی مجلس یازدهم تقویت و قوی‌تر شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «مجلس باید در جایگاه خودش قرار بگیرد» تصریح کرد: برای اینکه مجلس در رأس امور قرار بگیرد نمایندگان مجلس باید قوانین درست و متناسب با شرایط و اولویت‌های کشور تصویب کنند و به ازای آن، نظارت درست، دقیق و هوشمندی بر اجرای قانون داشته باشند. همچنین خود نمایندگان مجلس باید شأن نمایندگی را رعایت کنند، در مجلس کار کارشناسی کنند، منظم و فعال باشند و جهادی و انقلابی کار کنند، متناسب با مشکلات مردم قانون‌گذاری و نظارت کنند و وارد فضاهای زد و بند نشوند و پاک دست باشند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها