کد خبر: 408775
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۹:۴۹:۱۴
| |

سفیر آمریکا در لبنان:

تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله و حامیانش شامل قاتلان غیرنظامیان در سوریه هم می‌شود

سفیر آمریکا در بیروت تاکید کرد، تحریم‌های جدید کشورش حزب‌الله لبنان را هدف قرار می‌دهند اما این تحریم‌ها شامل افراد حامی این حزب نیز خواهد شد.

تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله و حامیانش شامل قاتلان غیرنظامیان در سوریه هم می‌شود
کد خبر: 408775
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۰۹:۴۹:۱۴

اعتمادآنلاین| دوروتی شیا، سفیر آمریکا در بیروت در مصاحبه‌ای با شبکه ماهواره‌ای "او.تی.وی" در پاسخ به سوالی درباره نقش ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان که پیش از این درباره او گفته بود، "در جامعه مالی بین‌الملل از اعتبار بالایی برخوردار است" اظهار کرد: درست نیست برای فرار از مسؤولیت فروپاشی اقتصادی لبنان، یک فرد یا یک موسسه قربانی شود.

وی درباره تمایل آمریکا به فروپاشی اقتصادی لبنان گفت: این‌ها ادعا هستند و ظرف روزهای آینده کمک جدیدی را جهت حمایت از برخی بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان دانشگاه آمریکایی در بیروت و دانشگاه لبنانی - آمریکایی اعلام خواهیم کرد.

شیا گفت: آمریکا هنوز در حال ارزیابی کابینه‌ای است که با حمایت حزب‌الله تشکیل شده که در لیست سازمان‌های "تروریستی" کشور ما قرار دارد.

او با اشاره به تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله و حامیانش گفت، بسته‌ای جدید از تحریم‌ها اول ژوئن وارد مرحله اجرایی می‌شود که شامل قاتلان غیرنظامیان در سوریه هم می‌شود.

سفیر آمریکا در لبنان افزود: این کابینه حسن نیت خود را برای مبارزه با فساد و تعهد خود به اجرای اصلاحات ابراز کرد و اکنون نیاز دارد این تعهد را به سطح بعدی انتقال داده و شروع به تبدیل این ایده‌ها به واقعیت کند.

او ادامه داد: آیا آنها آماده هستند این اصلاحات را به پیش ببرند؟ ما هنوز حکم قطعی در این خصوص نداده‌ایم.

گفتنی است کابینه لبنان ماه مه مذاکراتی را با صندووق بین‌المللی پول آغاز کرد.

شیا در پاسخ به این سوال که لبنان باید چه کاری برای جلب این حمایت انجام دهد، گفت: جامعه جهانی در جستجوی اصلاحاتی قابل ملاحظه است، صحبت از اصلاحات آسان بوده و انجام آن بسیار سخت‌تر است.

سفیر آمریکا در بیروت درباره نقش ریاض سلامه با اشاره به اینکه آمریکا سال‌ها با او همکاری بسیار نزدیکی داشته است، گفت: انتصاب‌ها در بانک مرکزی لبنان مساله‌ای حاکمیتی است.

او افزود: فکر می‌کنم اگر جامعه مالی بین‌الملل به رهبری بزرگترین موسسه مالی در دولت شما اعتماد نداشته باشد، شما هرگز شاهد جریان سرمایه‌گذاری‌ها که اقتصاد به شدت به آن نیاز دارد، نخواهید بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها