پرونده اعتبارنامه سه نماینده مجلس به کجا رسید؟

نایب‌‌رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران مبنی بر تعیین تکلیف وضعیت منتخبانی که اعتبارنامه آنها مورد تصویب قرار نگرفته است، گفت: پرونده اعتراض به اعتبارنامه این منتخبان به شورای نگهبان می‌رود.

پرونده اعتبارنامه سه نماینده مجلس به کجا رسید؟
کد خبر: 408790
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۱۰:۲۸

اعتمادآنلاین| الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده 114 آیین‌نامه داخلی پارلمان اظهار داشت: معمولاً نمایندگان درخصوص مسائل مختلف کشور اظهارنظرهایی دارند از این رو بیانیه‌ها باید ناظر به کلّیت نمایندگان باشد.

وی در بخش دیگری از تذکر خود با اشاره به ماده 195 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: طبق این ماده اگر نماینده‌ای تذکر می‌دهد، رئیس جلسه می‌تواند آن را وارد بداند یا نداند و نیاز نیست درباره هر تذکر توضیحات ارائه شود.

نماینده تهران در مجلس همچنین با اشاره به تبصره یک ماده 28 آیین‌نامه داخلی مجلس عنوان کرد: براساس این ماده، اگر اعتبارنامه برخی منتخبان در مجلس به تصویب نرسد باید اسناد اعتراض آن به شورای نگهبان ارسال شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

قاضی‌زاده هاشمی نایب‌رئیس اول قوه مقننه که ریاست جلسه را به‌عهده دارد در پاسخ به تذکر نماینده تهران درباره ماده 195 آیین‌نامه بیان داشت: توضیح جهت اقناع ذهن نماینده تذکردهنده، ایرادی ندارد و در این ماده ذکر نشده است که رئیس جلسه امکان پاسخگویی و توضیح به نمایندگان را ندارد.

نایب‌رئیس مجلس همچنین در پاسخ به تذکر تبصره یک ماده 28 آیین‌نامه داخلی مجلس که از سوی نادران مطرح شد، گفت: پس از اینکه نسبت به اعتبارنامه برخی منتخبان اعتراض صورت گرفت، پرونده‌های اعتراضی به شورای نگهبان ارسال خواهد شد که این روند در حال انجام بوده و پرونده‌ها به شورای نگهبان ارسال می‌شود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها