کد خبر: 408800
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۲۳:۰۷
| |

اعتراضات در آمریکا باعث محدود شدن کسب‌وکار آمازون و اپل شد

سه شرکت آمازون، اپل و تارگت از محدود کردن دامنه فعالیت‌های حرفه‌ای خود در برخی شهرهای آمریکا به علت تداوم اعتراض‌های مردمی و برخورد خشونت بار پلیس خبر داده‌اند.

اعتراضات در آمریکا باعث محدود شدن کسب‌وکار آمازون و اپل شد
کد خبر: 408800
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۲۳:۰۷

اعتمادآنلاین| این سه شرکت از تعطیلی موقت برخی شعب و فروشگاه‌های خود در سراسر آمریکا خبر داده‌اند و به نظر می‌رسد با توجه به تداوم خشونت‌ها در ایالات متحده تعطیلی‌های مذکور ادامه پیدا کند.

شعب باز شرکت‌های یادشده نیز ساعات فعالیت خود را در شهرهای بحران زده بر مبنای ساعات حکومت نظامی تنظیم کرده‌اند. علاوه بر این شرکت‌ها، فروشگاه زنجیره‌ای والمارت هم از تعطیلی صدها شعبه خود در نقاط مختلف آمریکا به علت حملات مردم خشمگین خبر داده است.

به دنبال قتل وحشیانه یک سیاه پوست به نام جرج فلوید توسط پلیس نژادپرست آمریکا، ده ها شهر آمریکا شاهد اعتراضات بی‌سابقه مردمی بوده و در این میان برخی معترضان به شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مؤسسات مختلف هم حمله کرده‌اند.

اپل قبلاً مجبور به تعطیلی حدود نیمی از 271 فروشگاه خود در آمریکا به علت شیوع ویروس کرونا شده بود و هفته قبل 100 فروشگاه خود را بازگشایی کرده بود که به علت اعتراضات گسترده مردمی بسیاری از آنها مجدداً بسته خواهند شد.

آمازون اعلام کرده که فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whole Foods خود را در بسیاری از نقاط لس آنجلس، مینیاپولیس و شیکاگو تعطیل می‌کند و بسیاری از این فروشگاه‌ها دیگر حتی سفارش‌های آنلاین را هم نخواهند پذیرفت. زیرا رانندگان و پیک‌ها برای تحویل کالاها امنیت جانی نخواهند داشت.

تارگت هم از تعطیلی 175 فروشگاه خود در مینه سوتا، کالیفرنیا و نیویورک خبر داده است. این شرکت دارای بیش از 1900 فروشگاه در سراسر آمریکاست.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها