کد خبر: 408820
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۵۳:۱۶
| |

تحلیل یک کارشناس بازارهای مالی درباره آینده بازارها:

قیمت طلا چه می‌شود؟

نشست بانک‌های مرکزی بزرگ یعنی استرالیا، کانادا و اروپا و همچنین انتشار آمار شاغلان امریکا رویدادهایی است که این هفته، بازار جهانی را تحت تاثیر قرار می‎دهد.

قیمت طلا چه می‌شود؟
کد خبر: 408820
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۰:۵۳:۱۶

اعتمادآنلاین| علی حیدری، کارشناس بازارهای مالی درباره مهم‌ترین رویدادهای بازار جهانی در تحلیلی برای تجارت‌نیوز نوشته است: بازار فارکس یک بازار 24 ساعت باز است که از بامداد دوشنبه تا پایان شب جمعه در نوسان است. این بازار با هر گزارش اقتصادی یا رویداد سیاسی و حتی خبر اثرگذار، نوسان می‌کند.

در هفته پیش‌رو اجلاس سه بانک مرکزی بزرگ ( استرالیا، کانادا، اروپا )، تحلیل ادامه گفتگوهای برگزیت و انتشار خبر شاغلان امریکا اثرات شدیدی بر بازار خواهند گذاشت. از سوی دیگر در کل هفته خبرها و شایعات تنش کلامی بین امریکا و چین نیز می‌توانند به صورت موقت بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

دلار امریکا: به احتمال قوی ادامه جنگ لفظی امریکا و چین عامل شاخص حرکت دلار در این هفته است. در حال حاضر دلار به پایین‌ترین سطح از اواسط ماه مارس تا الان رسیده است. بحران هنگ‌کنگ و تداوم تنش امریکا و چین شاخص‌های اقتصادی بین‌المللی را نگران‌کننده کرده است.

با تمام تفاسیر، دلار هفته را با صعود شروع خواهد کرد این صعود به‌خاطر خوش‌بینی به داده‌های اقتصادی امریکاست. می‌توان انتظار داشت که دلار روز جمعه با اصلاح و در ادامه با کاهش قیمت هفته را به اتمام برساند.

یورو: فعالان یورو این هفته کنفرانس خبری روز پنج شنبه ساعت 17 به‌وقت ایران را پیگیر باشند. خانم لگارد در آخرین گفتگوهایش درباره رکود ابراز نگرانی کرده بود. رئیس بانک مرکزی فرانسه هم از تزریق مجدد نقدینگی به بازار خبر داده است.

پس می‌توان انتظار داشت که این جلسه یا جلسه بعدی، بانک مرکزی اروپا اقدام به تزریق نقدینگی در راستای خرید اوراق قرضه نماید. در این دوره احتمالا کمک پولی بانک مرکزی اروپا سبب رشد یورو در بازار خواهد شد. بنابراین برای جفت ارز یورو و دلار به‌طور میانگین انتظار نوسان در محدوده 1٫10650 تا 1٫11640 را خواهیم داشت.

پوند انگلستان: تقریبا رویداد یا خبر خاصی درباره پوند نداریم اما از این هفته خبرها و شایعات درباره ادامه گفتگوهای برگزیت در 30 ژوئن سبب نوسانات لحظه‌ای در این ارز می‌شود. می‌توان انتظار داشت که بوریس جانسون سرسختانه به خروج حتی بدون توافق از این گفتگوها تن دهد. بنابراین می‌توان برای جفت ارز پوند و دلار انتظار نوسان در محدوده قیمت 1٫2150 تا 1٫2550 را داشت.

ین ژاپن: عدد 2٫6 درصد نرخ بیکاری سومین اقتصاد بزرگ دنیا اعلام شد. میانگین نرخ بیکاری ژاپن از 1953 تا 2019 برابر 2٫7 بوده است. احتمال دارد جفت ارز ین و دلار امریکا در محدوده قیمتی 106٫50 تا 108٫94 نوسان کند.

دلار استرالیا: تا روز سه‌شنبه ساعت 10 صبح به‌وقت ایران، ثابت بودن خبر نرخ بهره می‌تواند به صعود دلار استرالیا کمک کند. هر چند پس از اعلام این خبر تا روز چهارشنبه صبح ساعت 6 در بیشتر مواقع اصلاح و کاهش قیمت دلار استرالیا را خواهیم داشت.

همچنین احتمالا سرمایه‌گذاران دلار استرالیا تنش‌های تجاری امریکا و چین را مدام رصد کنند. بنابراین گمانه‌ها حاکی از آن است که جفت ارز دلار استرالیا و دلار امریکا در محدوده 0٫6420 تا 0٫6850 در نوسان باشد.

دلار کانادا: روز چهارشنبه ساعت 18 و 30 دقیقه رئیس بانک مرکزی کانادا سخنرانی خواهد داشت و نمی‌توان انتظار حرکت خاصی از این بانک را داشت. پیشنهاد بر این است که تریدرها در این هفته بیشتر نوسانات نفت را پیگیر باشند و بر همان مبنا روی دلار کانادا تحلیل انجام دهند. بر این اساس جفت ارز دلار کانادا و دلار امریکا در محدوده 1٫3600 تا 1٫4000 نوسان احتمالی خواهند داشت.

اونس طلا: ارزیابی سایت کیتکو نشان می‌دهد که اکثر سرمایه گذاران خرد و فعالان حرفه‌ای انتظار افزایش قیمت اونس طلای جهانی را در هفته جاری دارند . این هفته اونس در محدوده 1690 تا 1760 دلار نوسان خواهد داشت.

باید در انتها تاکید شود که تحلیل فوق برگرفته از بررسی اقتصاد کلان کشورهایی با اقتصاد قوی و اثرگذار در حیطه بین‌الملل است و این احتمال وجود دارد که هر نوع خبر یا رویداد این تحلیل را رد یا تایید کند.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها