محمد علیپور، سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس شورای اسلامی:

نتیجه بررسی مجدد اعتبارنامه تاجگردون چه شد؟

سخنگوی شعبه 12 مجلس از برگزاری جلسه امروز این شعبه برای بررسی اعتراض‌ها نسبت به اعتبارنامه منتخب گچساران خبر داد.

نتیجه بررسی مجدد اعتبارنامه تاجگردون چه شد؟
کد خبر: 408833
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۱:۱۴:۱۲

اعتمادآنلاین| بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی از اخبار داغ این روزهای مجلس تازه‌کار یازدهم است. برخی اخبار حکایت از ارسال اسناد و مدارک ارائه شده از طرف معترضان به شورای نگهبان خبر داده‌اند. نمایندگان مجلس یازدهم و معترضان هم اعلام کرده‌اند که تکلیف اعتبارنامه تاجگردون تا امروز دوشنبه 12 خردادماه روشن خواهد شد.

محمد علیپور، سخنگوی شعبه 12 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جلسه‌ای که گفته میشود امروز در شعبه 12 برای بررسی بیشتر اعتبارنامه تاجگردون برگزار شده استف بیان کرد: صبح امروز در شعبه 12 جلسه‌ای برای بررسی اعتراضات به اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون داشتیم بنا بر آیین نامه شعب باید احراز کند که موارد اعتراض در شورای نگهبان رسیدگی نشده است.

وی افزود: با توجه به این که ما در این باره نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتیم اما هنوز پاسخ شورا به ما ارجاع نشده بنابراین در جلسه امروز شعبه در این باره تصمیم گیری نشد. طبق آیین نامه ما نیز 5 روز مهلت داریم که در صورت اتمام این مهلت شعبه می‌تواند از هیات رئیسه درخواست مهلت مجدد کند.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنوز فرصت قانونی 5 روزه برای اعلام نظر شعبه درباره این اعتبارنامه باقی مانده و ظاهرا شورا نیز امروز پاسخ مکاتبه‌ ما را خواهد داد ما نیز به محض دریافت پاسخ استعلامات تشکیل جلسه می‌دهیم و در این باره اعلام نظر خواهیم کرد.

علیپور با اشاره به برجسته سازی این موضوع در فضای مجازی گفت: این روال در آیین نامه مجلس پیش بینی شده و چیزی غیر عادی نیست و هر کس موافق، مخالف و رقبایی دارد. می‌گویند فلانی مورد دارد و باید رسیدگی شود در حالی که ممکن است آن مورد قبلا در شورای نگهبان رسیدگی شده باشد. از بین 276 منتخب هم تنها اعتبارنامه سه منتخب مورد اعتراض قرار گرفت که روال آن را طی می‌کند و باید از این فضاسازی‌ها پرهیز شود.

با وجود صحبت‌های مطرح شده از طرف سخنگوی شعبه 12 بررسی اعتبارنامه‌ها مبنی بر به تاخیر افتادن نتیجه بررسی اعتبارنامه تاجگردون، یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نتیجه جلسه بررسی اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران» بعدازظهر امروز جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها