اتفاقاتی که برای بازار طلا اهمیت دارند

همزمان با کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت؛‌ روز یکشنبه،‌ فلز گرانبهای داخلی 40 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 7 میلیون و 360 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی در صورتی که از کانال 7 میلیون و 300 هزار تومانی پایین‌تر برود، احتمال افت بیشتر این فلز گرانبها وجود خواهد داشت.

اتفاقاتی که برای بازار طلا اهمیت دارند
کد خبر: 408855
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۱:۴۴:۴۷

اعتمادآنلاین| آخرین وضعیت بازار طلا و قیمت سکه چگونه است؟ روند قیمتی در این بازار چه پیام‌هایی برای فعالان این بازار دارد؟ آیا روند طلا در آینده تغییر نخواهد کرد؟

همزمان با کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت؛‌ روز یکشنبه،‌ فلز گرانبهای داخلی 40 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 7 میلیون و 360 هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی در صورتی که از کانال 7 میلیون و 300 هزار تومانی پایین‌تر برود، احتمال افت بیشتر این فلز گرانبها وجود خواهد داشت. با این حال، برخی از فعالان بازار داخلی به افزایش بهای طلای جهانی خوشبین هستند و معتقدند ادامه تظاهرات در آمریکا و افزایش تنش‌های این کشور با چین می‌تواند منجر به افزایش تقاضای طلا به‌عنوان دارایی امن شود.

برخی فعالان بازار داخلی امیدوارند که افزایش بهای طلای جهانی، سکه را به جاده افزایشی بازگرداند. با این حال،‌ این نکته را باید در نظر گرفت که سکه در سال 99 رشد قابل‌توجهی را تجربه کرده است و از نظر برخی فعالان، قیمت فلز گرانبهای داخلی در سطوح تاریخی قرار گرفته که فروش در آنها برای بسیاری از افراد جذاب است. البته تا زمانی که سکه بالای 7 میلیون و 200 هزار تومان قرار دارد، انتظارات افزایشی در بازار هم چنان فعال خواهند ماند. سکه در صورتی که دلار در مسیر کاهشی قرار بگیرد،‌ به احتمال زیاد حتی با وجود افزایش طلای جهانی، کاهشی می‌شود، هر چند که از سرعت کاهش آن کاسته خواهد شد.

فاز احتیاطی سکه


قیمت سکه طرح جدید هم دیروز بر اثر افت نرخ دلار تن به افت نیم درصدی داد. ساعت 16 دیروز هر سکه به قیمت 7 میلیون و 360 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز شنبه 40 هزار تومان عقب نشست. با افت دیروز فاصله سکه از سقف تاریخی به بیش از 3 درصد رسید. نوسانات کم‌دامنه سکه را می‌توان نتیجه طبیعی التهاب تورمی کل بازارها دانست. برخی معتقدند سکه درحال تثبیت موقعیت خود در کانال جدید است و تا مشخص شدن روند کوتاه‌مدت بورس تغییر بااهمیتی نخواهد داشت.

چشم‌انداز صعودی طلای جهانی می‌تواند حامی سکه در این هفته باشد. مطابق نظرسنجی کیتکو، 87 درصد تحلیلگران سیاست‌های تورم‌زا در اقتصادهای بزرگ و تنش بین چین و آمریکا را عوامل رشد طلای جهانی در هفته پیش‌رو می‌دانند.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها