کد خبر: 408871
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۲:۰۵:۳۸
| |

دختر شهردار نیویورک به‌خاطر شرکت در تظاهرات ضد نژادپرستی دستگیر شد

دختر سیاه‌پوست شهردار نیویورک به‌دلیل شرکت در اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا بازداشت شد.

دختر شهردار نیویورک به‌خاطر شرکت در تظاهرات ضد نژادپرستی دستگیر شد
کد خبر: 408871
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۲:۰۵:۳۸

اعتمادآنلاین| دختر «بیل دی بلاسیو» شهردار نیویورک به‌دلیل شرکت در تظاهرات علیه قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس، مورد بازداشت قرار گرفت.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌اِن‌اِن»، پلیس نیویورک اعلام کرد «چیارا دی بلاسیو» دختر سیاه‌پوست شهردار نیویورک به‌دلیل شرکت در تجمعات غیر قانونی بازداشت شده است. با این حال وی ساعاتی بعد از دستگیری آزاد شده است.

دفتر شهردار نیویورک نیز به‌طور جداگانه به سی‌اِن‌اِن گفت، اخبار پیرامون بازداشت شدن دختر شهردار صحت دارد.

دی بلاسیو روز شنبه در حساب توئیتری خود درباره اعتراضان اخیر در آمریکا نوشت:‌ «آنچه شاهد هستیم سر ریز شدن [نارضایتی از] دهه‌ها بی‌عدالتی است. به اندازه‌ای اطلاعات دارم که بگویم نژادپرستی به زندگی هر روز برای جامعه سیاه‌پوستان رخنه کرده است. بهتر از این عمل خواهیم کرد».

شهردار نیویورک روز یکشنبه به همراه اعضای شورای شهر با حضور در نقاط مختلف شهر، به گفت‌وگو با شرکت‌کنندگان در اعتراضات پرداخت.

شمار معترضان بازداشت‌شده توسط پلیس آمریکا در اعتراضات روزهای اخیر، به 4100 نفر رسیده است و 5 شهروند نیز جان خود را از دست داده‌اند.

دوشنبه هفته قبل یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست 46 ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود.

این رفتار خشونت‌آمیز که نهایتاً منجر به مرگ فلوید شد، تظاهرات گسترده‌ای را در شهر مینیاپولیس و چندین شهر دیگر این کشور در پی داشت.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها