مسکو از واشنگتن به دلیل حمله به خبرنگار روس توضیح خواست

سفارت روسیه در واشنگتن در نامه‌ای اعتراضی به وزارت خارجه آمریکا، خواستار توضیح درباره اقدام پلیس این کشور در حمله به خبرنگار خبرگزاری «ریانووستی» حین پوشش اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا شد.

مسکو از واشنگتن به دلیل حمله به خبرنگار روس توضیح خواست
کد خبر: 408873
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۲:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از آن که پلیس شهر مینیاپولیس به صورت خبرنگار «ریانووستی»، خبرگزاری متعلق به دولت روسیه اسپری فلفل زد، سفارت مسکو در واشنگتن روز یکشنبه نامه‌ای اعتراضی به وزارت خارجه آمریکا فرستاد.

«آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: یادداشتی در اعتراض به این اتفاق زننده ارسال شده است. درخواست داریم تحقیقاتی کامل در این خصوص انجام شود و ما را از نتایج آن مطلع کنند.

اسپوتنیک گزارش داد این خبرنگار به همراه چند نفر از عوامل مجله «وایس» بعد از پایان اعتراضات هدف حمله قرار گرفتند.

این در حالی بود که هویت همه آن‌ها به عنوان خبرنگار مشخص بود و در مقابل نیروهای پلیس مقاومتی نشان نداده بودند.

سفیر روسیه گفت: افسران پلیس محلی با «میخائیل تورگییِف» و خبرنگاران آمریکایی که نزدیکش ایستاده بودند، بد رفتار کردند.

تصاویر ویدئویی از صحنه نشان می‌دهد عوامل رسانه خودشان را با صدای بلند و واضح معرفی کردند، روی لباس‌هایشان لوگو داشتند، اوراق خود را ارائه کردند و مقاومتی نشان ندادند.

بین الملل

بین الملل

همزمان با تشدید تظاهرات ضد نژادپرستی در آمریکا در اعتراض به قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور به حمله و دستگیری خبرنگاران شدت بخشیده‌اند.

طبق گزارش دیروز نیویورک تایمز، کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات تاکنون 10 گزارش حمله و تهدید علیه خبرنگاران را در اعترضات روزهای اخیر آمریکا دریافت کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها