هواپیمای فوکر آسمان طی 2 روز 3 نقص فنی داشت/ ضعف سازمان هواپیمایی در نظارت بر ایرلاین‌ها

درحالی هواپیمای فوکر 100 آسمان شنبه شب و صبح یکشنبه دچار نقص فنی شد که سازمان هواپیمایی مجوز پرواز اهواز تهران این هواپیما را صادر کرد که مجددا دچار نقص فنی شد.

هواپیمای فوکر آسمان طی 2 روز 3 نقص فنی داشت/ ضعف سازمان هواپیمایی در نظارت بر ایرلاین‌ها
کد خبر: 408909
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۴:۱۸:۳۴

اعتمادآنلاین| شنبه شب یک فروند هواپیمای فوکر 100 هواپیمایی آسمان به رجیستر EP- ATF در مسیر تهران-کرمانشاه دقایقی پس از پرواز به دلیل نقص فنی در فرودگاه مهرآباد به صورت اضطراری به زمین نشست. خوشبختانه این سانحه خسارت جانی نداشت و مسافران به سلامت هواپیما را ترک کردند.

در حالی روابط عمومی هواپیمایی آسمان در حال تهیه جوابیه برای رسانه‌ها در خصوص این سانحه بود، که هواپیمای مذکور صبح دیروز در پرواز دیگری دچار نقص فنی شد و از آسمان یزد به فرودگاه مهرآباد بازگشت.

از سوی دیگر سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان ساعاتی پیش از نقص فنیهواپیمای فوکر 100 پرواز شماره 833 هواپیمایی آسمان در شامگاه یکشنبه خبر داد و گفت:‌این هواپیما حدود 30 مایل از فرودگاه بین المللی اهواز فاصله گرفته بود که اعلام کرد یکی از موتورهایش نقص فنی دارد و درخواست بازگشت به فرودگاه دارد.

وی تصریح کرد: این هواپیما بدون مشکل در فرودگاه اهواز فرود آمد و همه مسافران در سلامت کامل هستند.

وی افزود:‌ بعد از این اتفاق یک هواپیمای جایگزین از تهران به اهواز آمد و 1.5 ساعت بعد پرواز اهواز- تهران انجام شد.

مشخص نیست سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان متولی حمل‌ونقل هوایی چگونه مجوز پرواز برای هواپیمایی که نقص فنی داشته را بلافاصله صادر می‌کند. چرا هواپیمای مذکور صبح یکشنبه مجددا پروازی را انجام می‌دهد و دچار نقص فنی شده و در ادامه شامگاه دیروز مجددا مجوز پرواز آن صادر می‌شود. سئوالی که معاون وزیر راه و شهرسازی (رئیس سازمان هواپیمایی کشوری) به آن پاسخ دهد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها