کد خبر: 408951
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۵
| |

سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و باید از حقوق آن‌ها حفاظت شود

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا، گفت پکن تحولات در این خصوص را از نزدیک دنبال می‌کند و خواستار اقدامات مشخص واشنگتن برای پایان دادن به این بیماری جامعه آمریکاست.

زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و باید از حقوق آن‌ها حفاظت شود
کد خبر: 408951
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۲ ۱۶:۰۰:۰۵

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه چین از آمریکا خواست به تبعیض نژادی علیه اقلیت‌ها پایان دهد.

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ما آخرین تحولات در ارتباط با مرگ آقای جورج فلوید را دنبال می‌کنیم، زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد و باید از حقوق آن‌ها حفاظت شود.

وی افزود: تبعیض نژادی علیه اقلیت‌ها یک بیماری اجتماعی در آمریکاست، اتفاقی که دوباره افتاد نشان می‌دهد مشکلات جدی وجود دارد که باید به سرعت مورد توجه قرار بگیرد. این مشکلات، تبعیض نژادی و اجرای قانون به شیوه‌ای خشونت‌آمیز به دست پلیس است.

این مقام چینی در ادامه گفت: امیدواریم دولت آمریکا اقدامات مشخصی را برای تحقق تعهدات خود طبق کنوانسیون بین‌المللی در زمینه حذف همه انواع تبعیض نژادی برای حمایت از حقوق قانونی اقلیت‌های نژادی به کار ببندد.

او در پاسخ به سوالی درباره ادعاهای مقامات آمریکایی درباره دخالت کشورهای خارجی از جمله چین در اعتراضات اخیر، گفت اظهارات «رابرت او برایان»، مشاور امنیت ملی آمریکا بی‌پایه است و تاکید کرد چین در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند.

ژائو همچنین در اشاره ضمنی به دخالت‌های آمریکا در امور داخلی چین، در پایان گفت امیدوار است مقامات آمریکایی به کار خودشان برسند.

پنجشنبه گذشته مجمع خلق چین قطعنامه امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب درآورد که طبق آن، کمیته کنگره خلق ملی مسئولیت تدوین لایحه‌ای در خصوص امنیت هنگ‌کنگ را برعهده خواهد داشت. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تصویب این قانون در چین باعث محدودیت آزادی و خودمختاری هنگ‌کنگ خواهد شد.

دولت چین اما می‌گوید که هدف این لایحه مقابله با براندازی، تروریسم و مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ است. دولت هنگ‌کنگ روز پنج شنبه اعلام کرد هر تحریمی از سوی آمریکا یک شمشیر دو لبه است که نه تنها به منافع هنگ‌کنگ بلکه به اقتصاد آمریکا نیز ضربه بزرگی وارد خواهد کرد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها