«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| همکاری فضایی مسکو با واشینگتن امکان‌پذیر نیست

یک روزنامه روسی احتمال موفقیت همکاری فضایی بین سازمان فضایی این کشور و ناسا را امری محال خواند و تاکید کرد تمامی مسائل فضایی از ناسا به ساختاری تحت نظارت مستقیم معاون رئیس‌جمهور آمریکا منتقل شده است.

دور دنیا| همکاری فضایی مسکو با واشینگتن امکان‌پذیر نیست
کد خبر: 409000
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه روسی احتمال موفقیت همکاری فضایی بین سازمان فضایی این کشور و ناسا را امری محال خواند و تاکید کرد تمامی مسائل فضایی از ناسا به ساختاری تحت نظارت مستقیم معاون رئیس‌جمهور آمریکا منتقل شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه روسی وازیگلیاد در یادداشتی راجع به همکاری با ناسا نوشت، این همکاری به سان همکاری با یک نقاشی ترسیم‌شده بر دیوار است.

به نوشته این روزنامه روسی، قرار بود اولین سفر مستقل فضایی آمریکایی‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی سال 2011 انجام شود، اما این کار صورت نگرفت.

در ادامه گزارش آمده است: عقب‌ماندگی آمریکا باعث شد «دیمیتری راگازین» رئیس «راسم کاسموس» در گفت‌وگو با رادیو پراودا اعلام کند هیچ نگرانی‌ای نسبت به رقابت فضایی آمریکا با کشورش ندارد.

به عقیده این مسئول روس، هیچ راهی برای همکاری با ناسا حتی در ساخت یک ایستگاه فضایی جدید هم وجود ندارد؛ مسکو بارها تلاش کرد با آژانس فضایی آمریکا ناسا در مورد مسائل راهبردی گفت‌وگو کند اما گفت‌وگو با ناسا شبیه به گفت‌وگو با یک تصویر نقاشی‌شده روی دیوار است، زیرا این سازمان طی سه سال گذشته چیزی بیشتر از یک مجری فنی نبود و تمامی برنامه‌ها را شورای ملی فضایی آمریکا که ریاست آن را مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر عهده دارد به انجام رسانده است.

به اعتقاد مسئولان روس، بهترین گزینه‌های همکاری در بخش فضایی را در حال حاضر می‌توان در بستر گفت‌وگو با چین و هند جست‌وجو کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها