«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| از مذاکرات تل‌آویو و ریاض چه خبر؟

رسانه‌های اسرائیلی از سرعت گرفتن مذاکرات مسئولین سعودی با رهبران رژیم اسرائیل سخن گفته و تاکید کردند نوعی توافق ضمنی از سوی ریاض با طرح اسرائیل جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری صورت گرفته و اسرائیل از این بابت دغدغه‌ای نخواهد داشت.

دور دنیا| از مذاکرات تل‌آویو و ریاض چه خبر؟
کد خبر: 409004
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۶:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رسانه‌های اسرائیلی از سرعت گرفتن مذاکرات مسئولین سعودی با رهبران رژیم اسرائیل سخن گفته و تاکید کردند نوعی توافق ضمنی از سوی ریاض با طرح اسرائیل جهت الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری صورت گرفته و اسرائیل از این بابت دغدغه‌ای نخواهد داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه عبری زبان «یسرائیل هیوم» نوشت، در کنار برنامه آمریکا موسوم به «توافق قرن» و قصد اسرائیل برای الحاق بخش‌هایی از دره اردن و کرانه باختری به سلطه خویش، از دسامبر گذشته مذاکراتی بین تل‌آویو و ریاض با وساطت آمریکا در حال انجام و قرار است در چارچوب آن توافقاتی برای حضور نمایندگان سعودی در اوقاف اسلامی قدس به انجام برسد.

این روزنامه عبری زبان به نقل از دیلپمات‌های عالیرتبه خبر داد: سخن از تماس‌های بسیار حساس و سری است که به طور کاملا محرمانه و با افرادی بسیار محدود متشکل از دیپلمات‌ها و مسئولین عالی‌رتبه امنیتی اسرائیلی، آمریکایی و سعودی در حال انجام است و بی‌ارتباط با توافق قرن هم نخواهد بود.

یک دیپلمات عالی‌رتبه سعودی هم به این روزنامه صهیونیستی گفت: اردن در حال حاضر جایگاه منحصر به فردی را در مدیریت امور اوقاف اسلامی در مسجدالاقصی دارد اما با توجه به نفوذی که ترکیه اخیرا در بخش شرقی قدس و مسجدالاقصی پیدا کرده شرایط عوض شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها