کد خبر: 409072
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۰۹:۵۶:۰۸
| |

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه:

ارسال بنزین به ونزوئلا قانونی بود

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: ارسال بنزین به ونزوئلا در چارچوب قوانین و مقررات بین المللی است.

ارسال بنزین به ونزوئلا قانونی بود
کد خبر: 409072
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۰۹:۵۶:۰۸

اعتمادآنلاین| سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اقدام ایران برای ارسال بنزین به کشور ونزوئلا با وجود تهدیدات آمریکا، گفت: ارسال بنزین به کشور ونزوئلا به نوعی اقدام متقابل و پاسخ به اقدام ونزوئلا در سال‌های گذشته است.

وی با اشاره به روابط دو جانبه میان ایران و ونزوئلا افزود: خوشبختانه ارتباط ایران و کشور دوست ونزوئلا بسیار ارتباط نزدیک و تنگاتنگ است به همین دلیل ایران اسلامی به درخواست آنها پاسخ مثبت داد و پنج نفتکش حامل بنزین را به این کشور ارسال و برای تعمیر و ساخت پالایشگاه‌ها اعلام آمادگی کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه خاطر نشان کرد: ارسال بنزین از سوی ایران در حالی انجام شد که آمریکایی‌ها تهدید به ممانعت کرده‌اند بودند اما ایران با قاطعیت تمام به آنها پیغام داد که اقدام ایران یک عمل در چارچوب قوانین و مقررات بین‌المللی است و آنها به هیچ وجه نمی‌توانند مانع اقدام ایران شوند و بدانند اگر دست از پا خطا کند به طور قطع ضرر خواهند کرد.

سردار کوثری، اقدام ایران برای ارسال بنزین به کشور ونزوئلا را یک اقدام اقتدار انگیز دانست و گفت: حرکت ایران در راستای اهداف و منافع ملی بود و با یک حرکت اقتدارآمیز و نه در چارچوب مذاکره و مسائل این چنینی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکاها هم به خوبی فهمیدند که ممانعت از ارسال بنزین ایران به ونزوئلا تبعات منفی برای آنها به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: به همین دلیل خواست ایران را پذیرفته و کنار کشیدند. این اقدام تایید کننده روابط دوستانه و دو طرفه ملت و کشور ایران و ونزوئلا است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها