نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی:

کنترل بازار ارز از دست دولت خارج شده است

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گزارش رییس کل بانک مرکزی و رییس برنامه و بودجه کشور گفت: قیمت همه کالاها چند برابر شده و کنترل بازار ارز از دست دولت خارج شده است. اگر کنترل وجود دارد چرا اینگونه است و اگر کنترلی نیست چرا نظارت وجود ندارد؟

کنترل بازار ارز از دست دولت خارج شده است
کد خبر: 409105
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۱:۱۰:۰۵

اعتمادآنلاین| علی اصغر خانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به گزارش محمدباقر نوبخت رییس برنامه و بودجه و عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی گفت: شما گفتید که ما در زمینه‌ی دارو مشکلی نداریم فردی که یک میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد و روزی 30 هزار تومان می‌تواند خرج کند چگونه می‌تواند زندگی کند. سری به داروخانه‌ها بزنید و ببینید چگونه مردم گرفتار شده‌اند. پول دارو را شما داده‌اید اما دارو کجاست؟ وقتی 10 قلم به داروخانه معرفی می‌کنید پنج یا شش مورد آن یافت نمی‌شود.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمار بیکاری شهرش اظهار کرد: وضعیت بازار خودرو و بازار ارزاق عمومی اصلا خوب نیست. بیداری بیداد می‌کند. کنترل بازار ارز از دست دولت خارج شده است؛ همه کالاها چند برابر شده‌ است. اگر کنترلی وجود دارد که چرا اینگونه است و اگر کنترل نیست، چرا نظارت وجود ندارد؟

خانی در ادامه صحبت‌های خود درباره نسبت سیاست‌های ارزی و اقدامات دولت توضیح داد: در مورد بانک‌ها گفتید که یا حرف دولت را گوش نمی‌کنند یا دولت پول بانک را بر می‌دارد و بر نمی‌گرداند. پرسش من این است که به چه علت سود سپرده‌ها را کم کرده‌اید؟ سال گذشته سود 20 درصدی وجود داشت و آخر امسال سود 10 درصدی شد. سیاست‌گذاری‌های بانک مرکزی اشتباه است. بسیاری از مشکلات تورمی ناشی از سیاست‌های بانکی است. اگر کاهش سود سپرده‌ها معقول بود چرا یک باره این اتفاق افتاد؟

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها