هشدار افزایش مبتلایان کرونا در آمریکا همزمان با موج اعتراض‌ها

موج اعتراض‌های ضد تبعیض‌نژادی در آمریکا نگرانی‌های جدیدی را در مورد افزایش شمار مبتلایان به کرونا همزمان با برگزاری تظاهرات‌ها در شهرهای مختلف ایجاد کرده است.

هشدار افزایش مبتلایان کرونا در آمریکا همزمان با موج اعتراض‌ها
کد خبر: 409157
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۳:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مقامات دولتی و بهداشتی آمریکا نگرانی‌ خود را در این رابطه ابراز کرده‌اند مبنی بر اینکه شیوع کرونا در این کشور همزمان با تداوم اعتراض‌های خیابانی ممکن است سرعت بیشتری بگیرد.

دکتر اسکات گاتلیبمقام سابق آمریکایی در اداره غذا و دارو این کشور گفت: تداوم اعتراض‌ها نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا را به همراه آورده است. این نگرانی چالش‌ جدیدی را ایجاد کرده است.

براساس جدیدترین گزارش دانشگاه جان هاپکینز برای نمونه در روز یکشنبه افزایش حدود 20 هزار نفری شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا ثبت شد. مقامات بهداشتی واشنگتن نیز روز گذشته (دوشنبه) عنوان کردند که افزایش دوباره موارد ابتلا به کرونا در این شهر به معنای تاخیر در رسیدن به فاز مثبت بعدی مقابله با کرونا است.

در کالیفرنیا شمار مبتلایان در چند روز اخیر 11درصد افزایش یافته است. طی چند روز گذشته افزایش 10 درصدی مبتلایان در 18 ایالت آمریکا گزارش شده است.

تاکنون بیش از یک میلیون 859 هزار نفر در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شده‌اند که نزدیک به 107 هزار فوتی داشته است.

در همین حال فرماندار مینه سوتا طی اظهارنظری گفت که با توجه به برگزاری اعتراض‌ها در شهرهای مختلف، انتظار افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا وجود دارد.

مقامات نیویورک نیز نسبت به افزایش سریع و چشمگیر کرونا طی اعتراض‌ها هشدار داده‌اند.

ناآرامی‌ها آمریکا که به سرعت در سراسر این کشور گسترش یافته است، بعد از آن آغاز شد که یک افسر پلیس سفیدپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا با قرار دادن زانوی خود بر گردن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی که مظنون به جعل بوده است، منجر به مرگ وی شد.

با انتشار فیلم این اقدام خشونت‌آمیز پلیس سفیدپوست موجی از خشم به ویژه در جامعه سیاهپوستان آمریکا پدید آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا این معترضان را اراذل و اوباش، تروریست داخلی، غارتگر، شورشی و چپ‌های تندرو توصیف و تلاش کرده اعتراضات نژادپرستی را به عنوان اقدامات خشونت‌آفرین قلمداد کند.

منبع: ایرنا


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها