جاذبه‌های «اِو» برای مخاطبان عام و حرفه‌ای/ صورت مساله را پاک نکنیم!

اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «اِو» گفت: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شده‌ای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت می‌کنم که فیلم را دیده‌اند بنابراین بازخورد و نظرات آن‌ها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است.

جاذبه‌های «اِو» برای مخاطبان عام و حرفه‌ای/ صورت مساله را پاک نکنیم!
کد خبر: 409173
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۴:۳۱:۱۷

اعتمادآنلاین| اصغر یوسفی‌نژاد کارگردان فیلم سینمایی «اِو» که به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است، درباره این فیلم گفت: من آمار رسمی درباره استقبال مردم از این فیلم در شبکه نمایش خانگی ندارم اما گاهی نظراتی از سوی تماشاگران برایم ارسال می‌شود و در صفحات مجازی و مطبوعات متوجه بازخوردها می‌شوم بنابراین باید واقع‌بینانه به موضوع نگاه کنم.

وی افزود: هرچند فیلم به زبان ترکی ساخته شده و بازیگران شناخته شده‌ای ندارد، اما من احساس خوبی از ورود این فیلم به شبکه نمایش خانگی و دیده شدنش دارم. البته من درباره درصدی از مردم صحبت می‌کنم که فیلم را دیده‌اند بنابراین بازخورد و نظرات آن‌ها برایم بسیار مهم و ارزشمند است از همین رو تا حالا کسی به من نگفته که با فیلم ارتباط برقرار نکرده است. البته برخی هم می‌گفتند فیلم را دوست نداشتند و این طبیعی است اما کسی تا حالا نگفته فیلم را نفهمیده یا نمی‌تواند درباره‌اش نظر مثبت یا منفی بدهد.

یوسفی‌نژاد ادامه داد: «اِو» فضایی اجتماعی دارد و درباره شناخت و تغییر آدم‌ها در شرایط مختلف اجتماعی است اصلاً وقتی قصه را طراحی می‌کردیم فکر می‌کردیم که این موضوع مبتلا به افراد جامعه است. آن زمانی هم که در فستیوال‌ها حضور داشت، حس می‌کردم موضوع «اِو» به گونه‌ای است که می‌تواند تداعی‌کننده برخی از رفتارهای اجتماعی برای آدم‌ها باشد. از همین رو خیلی‌ها به من گفته‌اند که این رفتارهای موجود در فیلم را در جامعه امروزی می‌بینند.

این کارگردان مطرح کرد: برخی با استدلال جلوگیری از سیاه‌نمایی در سینما سعی در پاک کردن صورت مساله‌ها دارند. در این مورد مخاطبان به من می‌گویند با تماشای «اِو» تصویر ملموسی از جامعه ما را می‌بینند. این بخش برای مخاطب عام و آن‌هایی که با تکنیک فیلمسازی سر و کار ندارند، مهم است.

یوسفی‌نژاد توضیح داد: یک عده همیشه نگاه تخصصی دارند یعنی یا فیلمساز هستند و یا به صورت جدی فیلم‌ها را دنبال می‌کنند از این رو به نظرم احساس می‌کنم این افراد درباره کارگردانی و بازی بازیگران «او» نظر مثبت دارند که البته این بازخوردها فراتر از انتظارات من بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه «اِو» کاملاً به زبان ترکی ساخته شده است، بیان کرد: من با مخاطبان ترک ارتباط مستقیم‌تر و بیشتری دارم بنابراین متوجه شدم که برای آنها در این فیلم اتفاقاً مساله زبان جذاب بود.

یوسفی‌نژاد با اشاره به جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: با توجه به اینکه من خیلی با ساز و کار سینما آشنا نیستم در حدود یک سال و نیم گذشته مسیر سرراستی را طی نکردم و این باعث شد که توقفی در کارهایم پیش بیاید ولی در شرف انجام کارها و نتیجه‌گیری بودیم که بحث کرونا پیش آمد. ما منتظریم که فعالیت شوراها آغاز شود تا زودتر دست به کار شویم اما این فاصله باعث شد چارچوب فیلمنامه سومم را هم شکل بدهم البته تا رسیدن به مرحله نهایی زمان زیادی لازم است.

وی در پایان اظهار کرد: قرار است فیلم «اوگی گلین» را امسال جلوی دوربین ببریم که یک فیلم اجتماعی با نگاهی به روابط آدم‌هاست البته فضای شاد و عروسی دارد. «اوگی گلین» در تبریز جلوی دوربین می‌رود.


منبع : خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها