فرمانده کشتار مردم عراق و افغانستان مسئول سرکوب معترضان در آمریکا شد

شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد دونالدترامپ ، ژنرال مارک‌ میلی، عالی‌ترین مقام نظامی آمریکا را مسئول برخورد با اعتراضات کرده است. وی در عراق و افغانستان از فرماندهان رده بالای نظامی بوده و اکنون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکاست.

فرمانده کشتار مردم عراق و افغانستان مسئول سرکوب معترضان در آمریکا شد
کد خبر: 409214
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۳ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که اعتراضات سراسری علیه کشته شدن جورج فلوید در شهرهای آمریکا وارد هفتمین روز خود شده است ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماس با فرمانداران ایالت های آمریکا اعلام کرد ژنرال مارک میلی رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا را مسئول برخورد با اعتراضات کرده است .


ترامپ در این دیدار خطاب به فرمانداران گفت: ژنرال میلی رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ، یک جنگجو ، یک مبارز اینجاست ، کسی که افتخار پیروزی های فراوان را یدک می کشد و شکستی متحمل نشده است. و وی از مشاهده آن چه هم اکنون در برخی ایالت‌ها می گذرد ناراضی است و من مسئولیت برخورد با موج اعتراضات اخیر را به وی محول کرده ام.

هنوز مشخص نیست که دقیقا وظیفه مارک میلی به عنوان رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا در رابطه با ناآرامی های داخلی در سراسر آمریکا چه می تواند باشد.
در هر حال سخنگوی پنتاگون در تشریح جزییات این انتصاب اعلام کرد : رئیس ستاد نیروهای مسلح به مشاوره و رایزنی با وزیر دفاع ادامه خواهد داد .

سرهنگ کریس میچل سخنگوی پنتاگون افزود : تا صبح امروز ، 23 ایالت و منطقه کلمبیا، پرسنل خود را در حمایت از مقامات دولتی و ایالتی بسیج کرده اند. آنها در مجموع بیش از 17 هزار نیروی گارد ملی را در اختیار دارند.

کایلی مک اینانی سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد : امکانات بیشتر فدرال در سراسر کشور به کار گرفته خواهد شد و یک مرکز فرماندهی مرکزی به منظور ارتباط با ایالت ها و دولت های محلی دایر خواهد شدکه شامل ژنرال میلی رئیس ستاد نیروهای مسلح ، مارک اسپر وزیر دفاع و ویلیام_بار دادستان کل خواهد بود ولی در خصوص اعلام اقدامات بعدی درشرایط کنونی نمی توانم توضیح بیشتری ارائه بدهم.

شبکه ان بی سی گزارش داده است ترامپ موضوع استفاده از قانون شورش مصوب سال 1807 را در دست بررسی دارد.بر اساس این قانون، وی می تواند برای برخورد با معترضان، نیرو مستقر کند. آخرین بار این قانون در جریان شورش رادنی کینگ در سال 1992 درکالیفرنیا و بنا به درخواست پیت ویلسون فرماندار وقت کالیفرنیا اجرایی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها