مهدی‌ عبدخدایی، عضو اسبق فدائیان اسلام، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

رحلت امام خمینی(ره)| تشییع امام با شکوه‌تر از تشییعِ جمال‌ عبدالناصر بود

مهدی‌ عبدخدایی گفت: مردم به قدری برای بدرقه امام آمده بودند که یکی از دوستانم گفت، فُلانی این تشییع بسیار باشکوه‌تر از خاکسپاری مرحوم جمال عبدالناصر است.

رحلت امام خمینی(ره)| تشییع امام با شکوه‌تر از تشییعِ جمال‌ عبدالناصر بود
کد خبر: 409225
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رحلت امام خمینی(ره) در روز 14 خرداد سال 1368 ایران را عزادار کرد. رحلت امام خمینی(ره) را بسیاری از رسانه‌های دنیا پوشش دادند. در پی رحلت امام خمینی(ره) ایران سیاه‌پوش شد و تصاویر منحصربه‌فردی از مراسم تشییع پیکر بنیانگذار جمهوری اسلامی در آرشیوها باقی ماند. رحلت امام خمینی(ره) یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی بود که یک دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد و همچنان بازخوانی اتفاقات آن روز می‌تواند یادآور یک رویداد کم‌نظیر در تاریخ جمهوری اسلامی باشد.

مهدی‌ عبدخدایی، عضو اسبق فدائیان اسلام، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: از چند روز قبل از اتفاق، خبرهایی مبنی بر وخامت حال امام شنیده می‌شد که من هم مثل همه مردم هر روز صبح رادیو را باز می‌کردم تا خبر را پیگیری کنم. دقیقا به خاطر دارم وقتی گوینده خبر با صدایی لرزان گفتند روح بلند امام به ملکوت اعلی پیوست، بی‌اختیار از خانه بیرون رفتم تا خودم را به جماران برسانم اما به دلیل شلوغی نتوانستم به منزل امام برسم.

او در ادامه سخنانش گفت: بعد از نماز صبحِ 14 خرداد به سمت بهشت‌زهرا حرکت کردم. البته از آنجایی که می‌دانستم جمعیت انبوهی برای تشییع می‌آیند، با موتور هوندا 50 خودم را به بهشت‌زهرا رساندم تا از این طریق از ماندن پشت ترافیک جمعیت در امان بمانم.

وی توضیح داد: مردم به قدری برای بدرقه امام آمده بودند که یکی از دوستانم گفت، فُلانی این تشییع بسیار باشکوه‌تر از خاکسپاری مرحوم جمال عبدالناصر است. البته مردم در روز تشییع آیت‌الله طالقانی هم خیابان‌های تهران را پر کرده بودند که این نشان از قدردانی و محبت ایرانی‌ها دارد. همچنین که سال پیش در شهادت سردار سلیمانی هم نشان دادند، به طرز بی‌مثالی قدرشناس هستند.

مهدی‌ عبدخدایی در پایان صحبت‌هایش گفت‌: در خلال تشییع جنازه یکی از هم‌بندان روزهای زندان را که توده‌ای بود، دیدم. او به من گفت؛ دیدید آمریکا چه اشتباه بزرگی در طبس انجام داد؟ من در پاسخ گفتم شما به آن اتفاق نگاهی فیزیکی دارید، اما ما معتقدیم شن‌ها هم همان ابابیل‌هایی بودند که برای سرنگونی لشگر ابرهه از سوی خدا ماموریت داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها