کد خبر: 409266
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۸:۳۰:۲۲
| |

شکایت مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا از ترامپ

یک گروه حقوقی که مورد حمایت شرکت‌های فناوری قرار دارد، از «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به دلیل صدور فرمان اجرایی علیه شرکت‌های اینترنتی شکایت کرد.

شکایت مرکز دموکراسی و فناوری آمریکا از ترامپ
کد خبر: 409266
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۸:۳۰:۲۲

اعتمادآنلاین| به گزارش بامداد چهارشنبه رویترز، «مرکز دموکراسی و فناوری» در شکوائیه خود اعلام کرد که دستور اجرایی ترامپ متمم اول قانون اساسی را نقض می‌کند.


در این شکوائیه آمده است که فرمان اجرایی ترامپ علیه شرکت‌های اینترنتی پس از آن صادر شد که توئیتر برای یکی از توئیت‌های وی حقیقت‌سنج گذاشت و رییس جمهوری دست به اقدامی تلافی جویانه زده است.


ترامپ اعلام کرد به عنوان بخشی از فرمان اجرایی خود قانونی را پیشنهاد خواهد داد که یکی از قوانین حمایتی برای شرکت‌های بزرگ مانند توئیتر و فیسبوک را لغو خواهد کرد.


قانون مذکور که «بخش 230» نام دارد از شبکه‌های اجتماعی در قبال محتوایی که کاربران این شبکه‌ها منتشر می‌کنند، سلب مسئولیت می‌کند. ترامپ قصد دارد بخش 230 را لغو کند.


مرکز دموکراسی و فناوری در شکوائیه خود که آن را به دادگاه منطقه کلمبیا ارائه کرد، نوشت: توئیتر به توئیت‌های رییس جمهوری پیوست اضافه کرد و رییس جمهوری نیز در یک اقدام تلافی جویانه فوری فرمان اجرایی را صادر کرد.


یک مرکز تحقیقاتی در آمریکا اعلام کرده که مرکز دموکراسی و فناوری مورد حمایت شرکت‌های بزرگ اینترنتی است و شرکت‌های آلفابت، فیسبوک، اپل و مایکروسافت از بزرگ‌ترین حامیان مالی آن به شمار می‌آیند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها