وندی سامونز-جکسون:

تا پایان سال به واکسن کرونا دسترسی پیدا می کنیم

وندی سامونز-جکسون، محقق علمی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که دستیابی به واکسن کرونا تا پایان سال و یا آغاز سال 2021 کاملاً قابل تصور و شدنی است.

تا پایان سال به واکسن کرونا دسترسی پیدا می کنیم
کد خبر: 409283
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۰۹:۳۴

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک وندی سامونز-جکسون، مدیر پروژه‌های تحقیقاتی بر روی بیماری‌های عفونی در مرکز فرماندهی تحقیقات و توسعه پزشکی ارتش آمریکا در یک نشست خبری گفت: «بر اساس اطلاعات و نتایج بدست آمده در پروژه‌ی تحقیقاتی "Warp Speed" به یقین ما به هدف (دستیابی به واکسن) دست پیدا خواهیم کرد و به نظر من این منطقی است که انتظار داشته باشیم به واکسن کرونا تا پایان سال دسترسی پیدا کنیم.»

در حال حاضر بیش از 100 پروژه‌ی تحقیقاتی به منظور دستیابی به واکسن کرونا در سراسر جهان در حال انجام است و از 11 مه، 8 نمونه از واکسن‌های مورد تأیید در آزمایشگاه‌های بالینی بر روی افراد مورد تست قرار گرفته‌اند.

یک مقام ارشد در نهاد بهداشت ایالات متحده گفت که انجام آزمایشات در مقیاس‌های وسیع می‌تواند ما را در دستیابی به واکسن این ویروس در آینده‌ای نه چندان دور کمک کند. برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند که احتمال دستیابی به واکسن تا تابستان یا پاییز سال 2021 وجود خواهد داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها