مارتین ادواردز:

ترامپ فاقد خیرخواهی برای ایران است

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک ترامپ را دروغگو و فاقد خیرخواهی برای مردم ایران دانست و تاکید کرد: ترامپ از پاندمی کرونا در راستای سیاست‌های خود علیه ایران استفاده می‌کند

ترامپ فاقد خیرخواهی برای ایران است
کد خبر: 409295
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۰۹:۳۶:۱۳

اعتمادآنلاین| مارتین ادواردز، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک است‌. او نظرات خود درباره تنش‌ها میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

مارتین ادواردز در ابتدا با انتقاد از خروج ایران از برجام گفت: آمریکا از برجام خارج شد و با خروج از برجام فشار زیادی را علیه ایران اعمال کرده است و تحریم‌ها همچنان باقی است حتی شیوع کرونا هم ترامپ را از این موضوع منصرف نکرده است.

وی افزود: ترامپ معتقد است که برجام توافقی بد است و ایران کشوری بد است و دشمنی با ایران را در اصول خود دارد، بنابراین دشمنی را کنار نمی‌گذارد. حل و بهبود روابط ایران و آمریکا به آسانی صورت نمی‌گیرد.

ترامپ فاقد خیرخواهی برای ایران است

استاد روابط بین‌الملل دانشگاه ستون هال نیویورک در ادامه گفت: ترامپ فاقد خیرخواهی برای ایران است و هیچ حسن نیتی برای ایران ندارد. تمام حرف‌هایی که می‌زند اشتباه و یک ژست غلط و دروغین برای جلب توجه و انحراف افکار عمومی است و کاملا بر خلاف حرف‌هایش اعتقاد دارد.

ترامپ از پاندمی کرونا در راستای سیاست‌های خود علیه ایران استفاده می‌کند

این استاد دانشگاه با اشاره به پاندمی کرونا در ایران گفت: ترامپ به فکر مردم ایران نیست و از پاندمی به عنوان ابزاری برای فشار بیشتر و در راستای سیاست‌های خود علیه ایران استفاده کرده است. حتی با توجه به ناکارآمدی در مدیریت کرونا ترامپ به دنبال فشار بر ایران استتا افکار عمومی را از مدیریت ناکارآمد خود منحرف کند.

با وجود ترامپ هیچ چشم‌اندازی برای بهبود روابط ایران و آمریکا وجود ندارد

وی همچنین در ادامه در مورد احتمال بهبود روابط میان دو دولت و همکاری میان آنها گفت: در حال حاضر هیچ چشم‌انداز و پتانسیلی برای بهبود روابط با وجود ترامپ وجود ندارد. ترامپ تمایلی برای بهبود روابط با ایران ندارد.

درصورت روی کار آمدن بایدن احتمال بهبود روابط ایران و آمریکا وجود دارد

مارتین ادواردز افزود: در آینده احتمال بهبود روابط وجود دارد اما همه چیز بستگی به احتمال تغییر دولت در آمریکا دارد. اگر دولت در آمریکا تغییر کند و جو بایدن بر سر کار بیاید، احتمال تغییر و بهبود روابط میان این دو کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها