کد خبر: 409324
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۰:۴۷:۰۴
| |

بازگشایی بسیاری از مشاغل در فرانسه

با شروع مرحله جدید رفع قرنطینه در روز سه شنبه (13 خرداد) در فرانسه، بسیاری از ممنوعیت ها لغو شد، اما این به معنای بازگشت به حالت عادی نیست.

بازگشایی بسیاری از مشاغل در فرانسه
کد خبر: 409324
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۰:۴۷:۰۴

اعتمادآنلاین| رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکزی مانند پارک‌ها و باغ‌ها در سراسر فرانسه از سه‌شنبه دوم ژوئن بازگشایی شده‌اند.

چه تغییراتی در زندگی روزمره فرانسوی‌ها با این مرحله جدید ایجاد می‌شود؟

سفر با ماشین، تاکسی و هواپیما

اکنون امکان تردد در شعاع بیش از 100 کیلومتر از محل سکونت وجود دارد که تا پیش از این فقط در صورت داشتن برگه عبور امکان پذیر بود. بدین ترتیب امکان سفر با هواپیما و قطار به صورت عادی مانند گذشته فراهم می‌شود، مشروط بر اینکه مسافران از ماسک استفاده کنند ( برای افراد دارای سن 11 سال به بالا).

از طرف دیگر سفر هوایی بین سرزمین اصلی فرانسه و خاک کشور در آنسوی آب‌ها یا کورس (بخشی از فرانسه) تا اطلاع ثانوی، محدود به داشتن دلایل ضروری خانوادگی و حرفه‌ای است.

همچنین استفاده از ماسک برای مسافران تاکسی‌ها و VTC (‌تاکسی‌های با راننده برای توریست‌ها) و همچنین در وسایل حمل و نقل عمومی شهری نیز اجباری است، تردد در ساعات شلوغی نیز به تردد به سوی خانه و محل کار، مدرسه و اماکن درمانی محدود می‌شود.

بازگشایی کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها

کافه‌ها و رستوران‌ها از روز سه شنبه در مناطق سبز با رعایت برخی قوانین خاص بازگشایی شده‌اند: حداکثر ده نفر در محیط، حداقل یک متر فاصله در بین هر میز یا صندلی (حتی در کافه) باید وجود داشته باشد، همچنین استفاده از ماسک ضروری است.

در مناطق نارنجی فقط رستوران‌هایی که میزهای آنها در بالکن و فضاهای باز هستند امکان بازگشایی مجدد را دارند.

هتل‌ها می‌توانند در سراسر کشور بازگشایی شوند. سایر محل‌های اقامتی توریستی (روستاها، اردوگاه‌ها، مسافرخانه‌های جمعی) فقط می‌توانند در منطقه سبز بازگشایی شوند.

بازگشایی پارک‌ها و موزه‌ها

پارک‌ها و باغ‌ها و همچنین مناطق جنگلی و سواحل، دریاچه ها و مراکز دریایی و ساحلی در سراسر فرانسه بازگشایی شدند و استفاده از ماسک به عهده بخشدار آن منطقه قرار گرفته شده است.

همچنین با پوشیدن ماسک اجباری، موزه‌ها، بناهای تاریخی و باغ وحش‌ها می‌توانند دوباره بازگشایی شوند.

با این حال، قوانین مختلفی برای فعالیتهای خاص بین مناطق سبز و مناطق نارنجی اعمال می‌شود.

بدین ترتیب تئاترها می‌توانند از تاریخ 2 ژوئن با پوشیدن ماسک اجباری در مناطق سبز بازگشایی شوند.

اما همچنان در مناطق نارنجی این امکان فراهم نشده است و تا 22 ژوئن (سوم تیرماه ) بسته خواهند ماند که این تاریخ سومین مرحله از تصمیم‌گیری برای شرایط برداشته شدن قرنطینه در فرانسه است.

پارک‌های تفریحی همچنین می‌توانند در منطقه سبز بازگشایی شوند، پوشیدن ماسک نیز در آنجا اجباری است اما در مناطق نارنجی در تاریخ 22 ژوئن این بازگشایی صورت می‌گیرد.

هم‌چنین در سراسر کشور، اردوهای تابستانی فقط مانند سینماها می‌توانند در 22 ژوئن بازگشایی شوند.

مجاز بودن فعالیت ورزشی در محیط سرپوشیده فقط در مناطق سبز

در منطقه سبز، سالن‌های بدنسازی و استخرهای شنا از تاریخ 2 ژوئن بازگشایی شده‌اند، همچنین امکان فعالیت تمرینی برای سالن‌های ورزشی نیز تنها با پوشیدن اجباری ماسک بجز در زمان ورزش وجود دارد.

استادیوم‌ها، میادین و مسابقات اتومبیلرانی می‌توانند دوباره باز شوند اما بدون تماشاگر. اما در منطقه نارنجی، همه این مکان‌ها بسته است.

تمرین ورزشی انفرادی مجاز است اما ورزش‌های جمعی یا ورزش‌هایی که تماس فیزیکی دارند حداقل تا پایان مرحله سوم لغو قرنطینه ممنوع می‌باشند.

بازگشایی مدارس همچنان ادامه دارد

پس از اولین مرحله در 11 مه (22 اردیبهشت)، مدارس به تدریج بازگشایی شدند، مدارس ابتدایی که شروع به پذیرش دانش آموزان کرده‌اند، همه باید حداقل در بخشی از هفته با محدودیت 15 دانش آموز در هر کلاس فعالیت کنند.

مدارس راهنمایی که در مناطق سبز شروع به بازگشایی کرده بودند، تمامی کلاس‌های آن‌ها بازگشایی می‌شوند. در منطقه نارنجی به دانش آموزان ششم و پنجم اولویت داده می‌شود. استفاده از ماسک نیز اجباری است.

برای دبیرستان‌ها، بازگشایی تدریجی خواهد بود، اما فقط در منطقه سبز اما انتظار نمی‌رود دانشگاه‌ها تا سپتامبر آینده بازگشایی شوند.

آرامش شرایط قرنطینه در خانه سالمندان

با گسترش امکان بازدید از روز جمعه (نهم خرداد)، شرایط در خانه‌های سالمندان دوباره به حالت آرام برگشت. بازدید بیش از دو نفر در خارج از اتاق هم اکنون مجاز است اما دیدارهای دو نفر در یک اتاق به طور مشروط است و مراجعه توسط افراد زیر سن قانونی به شرط آن است که بتوانند ماسک بپوشند.

برنامه هوشمند توقف کووید از طریق موبایل

به رغم انتقادات گسترده در فرانسه برنامه StopCovid یا "توقف کووید" که به افرادی که با مبتلایان به کرونا ویروس در تماس بوده‌اند هشدار می‌دهد، اکنون در دسترس کاربران قرار گرفته است. جریان‌های حامی آزادی‌های فردی و حفاظت از اطلاعات شخصی افراد نگرانند که این برنامه موجب تسلط دولت بر حریم خصوصی شهروندان فرانسوی می‌شود.

برنامه برای تلفن‌های هوشمند است که از طریق بلوتوث کار می‌کند و از موقعیت‌یابی جغرافیایی استفاده نمی‌کند، این برنامه در صورت قرارگرفتن کاربر در فاصله حداقل کمتر از یک متر به مدت حداقل پانزده دقیقه از فرد آلوده شده به کرونا ویروس، به کاربران خود هشدار می‌دهد.

جلسات هنوز محدودیت دارند

گردهمایی بیش از ده نفر در فضای عمومی حداقل تا 21 ژوئن (یکم تیرماه) ممنوع است و همچنین رویدادهای بزرگ بیش از 5000 نفر تا 31 اوت (دهم شهریورماه) ممنوع اعلام شده است، همچنین مراسم عروسی نیز طبق پروتکل مجاز می‌باشد.

مرزها تا 15 ژوئن بسته هستند

محدودیت‌های مرزی در اتحادیه اروپا تا 15 ژوئن (26 خرداد) همچنان برقرار خواهد بود. نخست وزیر فرانسه موافقت خود را برای بازگشایی دوباره در این تاریخ "مشروط بر اینکه وضعیت سلامتی و بهداشتی این اجازه را بدهد، بدون دو هفته قرنطینه برای مسافران از کشورهای اروپایی" اعلام کرده است.

برای مسافران مرزهای خارج از اروپا، تاریخ طولانی‌تری در نظر گرفته شده است. اقدامات متقابل همچنین برای مسافران کشورهایی که سیستم قرنطینه برای مسافران فرانسوی تنظیم کرده‌اند، اعمال می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها