سوگنامه امام؛ مجموعه شعر شاعران معاصر منتشر شد

در تاریخ ادب فارسی قالب متداول برای مرثیه‌سرایی قصیده و قطعه بوده است، ولی در روزگار معاصر شاعران به غزل بیشتر متمایل و متوجّه بوده‌اند.

سوگنامه امام؛ مجموعه شعر شاعران معاصر منتشر شد
کد خبر: 409364
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۲:۴۴:۰۳

اعتمادآنلاین| چهارمین چاپ کتاب «سوگنامه امام؛ مجموعه شعر شاعران معاصر» توسط انتشارات سروش منتشر شد. این کتاب روایتگر مرثیه شعری است که در سوگ کسی و تأسف بر مرگ عزیزی با برشمردن محاسن او می‌سرایند. در تاریخ ادب فارسی قالب متداول برای مرثیه‌سرایی قصیده و قطعه بوده است، ولی در روزگار معاصر شاعران به غزل بیشتر متمایل و متوجّه بوده‌اند. مرثیه اصلی‌ترین و طبیعی‌ترین سخن است که از چشمه‌سار احساس شاعر می‌تراود و زبان دل و سروده‌ای است که از ژرفای جان مصیبت‌زدگان می‌جوشد و تکلّف و تصنّع در آن راه ندارد. مجموعه حاضر مشتمل بر 295 شعر از شاعران معاصر در رثای امام خمینی (ره) است که در گزینش آنها سعی شده است تا حدّی بهترین آثار عرضه شود:

زنده‌تر از تو کسی نیست، چرا گریه کنیم؟

مرگمان باد و مباد آنکه تو را گریه کنیم

هفت پشت عطش از نام زلالت لرزید
ماکه باشیم که در سوگ شما گریه کنیم...

چاپ چهارم این اثر در 451 صفحه رقعی با شمارگان 100 نسخه و قیمت 23,000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب سوگنامه امام می‌توانند از طریق شماره تلفن بازرگانی 66460476 و یا فروشگاه اینترنتی انتشارات سروش با شماره 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، نیز کتاب قابل تهیه است.

منبع: تسنیم


اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها