واکنش جاستین ترودو به اعتراضات آمریکا و تبعیض نژادی

سکوت 20 ثانیه‌ای "جاستین ترودو" نخست وزیر کانادا در برابر سوال خبرنگاری درباره رفتار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با معترضان که به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده، پاسخ همه چیز را کاملا داد.

واکنش جاستین ترودو به اعتراضات آمریکا و تبعیض نژادی
کد خبر: 409378
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۳:۱۷:۴۳

اعتمادآنلاین| به گزارش تارنمای شبکه سی‌تی‌وی نیوز کانادا، یک خبرنگار در جریان کنفرانس خبری روزانه ترودو در مورد ویروس کرونا، از نخست وزیر کانادا درباره تهدید ترامپ به استفاده از ارتش برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا سوال کرد که با سکوت محض ترودو مواجه شد.

چیزی که پاسخ به سوال خبرنگار را ترسناک می‌کرد، قسمت دوم آن بود. "تام پری" خبرنگار شبکه سی‌بی‌سی خطاب به نخست وزیر کانادا گفت که "شما برای اظهار نظر در مورد صحبت‌ها و اقدامات رئیس جمهوری آمریکا خودداری کردید". وی با درخواست از ترودو برای واکنش به اقدام ترامپ برای اعزام ارتش برای سرکوب معترضان پرسید: اگر نمی‌خواهید اظهار نظر کنید، چه پیامی را در این خصوص دارید؟.

پس از سوال خبرنگار ترودو به مدت 21 ثانیه به لنز دوربین خیره شده و چیزی نگفت؛ در نهایت وی به نحوی برای طفره از پاسخ صریح و مستقیم به سوال خبرنگار فقط به تایید اینکه هر کشوری از جمله کانادا با چالش‌های نژاد پرستانه مواجه است، بسنده ‌کرد.

سکوت عمیق ترودو نشان از ماندن وی بر سر دوراهی گفتن حقیقت و راضی نگهداشتن متحد خود دارد. وی با نگرانی از مواجهه با واکنش شدید ترامپ، نسبت به رفتار سرکوبگرانه رئیس جمهوری آمریکا در مقابل معترضان انتقاد نکرد.

معمولا متحدان آمریکا برای مصون ماندن از تبعات اقتصادی و خشم دولت ترامپ، از بیان حقیقت علیه واشنگتن خودداری می‌کنند.

از طرفی ترودو برای اینکه از سوی جامعه جهانی بخاطر عدم واکشن به سرکوب اعتراض‌های آمریکا با هجمه روبرو نشود، فقط به وجود چالش‌های اینچنینی در کشورش اکتفا کرد.

در هر صورت ادامه سکوت 21 ثانیه‌ای نخست وزیر کانادا، اوضاع را به نفع وی پیش نمی‌برد و ترودو سعی کرد به صورت هوشمندانه هم از گزند واکنش‌های بی محابا ترامپ فرار کند و هم خود را در مقابل واکنش جامعه جهانی مصون بدارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها