فسیل‌های انقلاب چه کسانی هستند؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی افراد به دلیل اینکه توقعاتی از انقلاب داشتند و می‌خواستند پست و منصب به آنها داده شود یا اینکه در موقعیت‌هایی که بودند، باقی بمانند اما منصبی به آنها داده نشد، از انقلاب برگشتند و فسیل شدند.

فسیل‌های انقلاب چه کسانی هستند؟
کد خبر: 409392
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۴:۰۴:۱۶

اعتمادآنلاین| محسن مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در سالروز رحلت امام خمینی (ره) بیان کرد: رهبر انقلاب در سخنان خود به افراد ی که زمانی انقلابی بودند و امروز تبدیل به فسیل‌هایی شده‌اند که اصل انقلاب علیه این فسیل‌ها بوده است، اشاره کردند. به تعبیر ایشان برخی افراد برخلاف امام (ره) که تحول آفرین بودند، دچار تحول معکوس و منفی شدند.

مجتهد شبستری گفت: البته این افراد نمی‌توانند روند تحولی کشور را تغییر بدهند بلکه تنها از گردونه انقلاب خارج شده‌اند.

وی افزود: این عده، چه از روحانیت باشند و چه از کسوت‌های دیگر، به دلیل اینکه از انقلاب ریزش کردند و روحیه انقلابی‌گری را از دست دادند، فسیل شدند و دیگر در جامعه بی‌خاصیت تلقی می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این فسیل‌ها از ابتدا مبانی ایمانی قوی نداشتند و کج فکر بودند، اظهار کرد: برخی افراد به دلیل اینکه توقعاتی از انقلاب داشتند و می‌خواستند پست و منصب به آنها داده شود یا اینکه در موقعیت‌هایی که بودند، باقی بمانند اما منصبی به آنها داده نشد، از انقلاب برگشتند و فسیل شدند.

مجتهد شبستری با اشاره به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر مساله ارتجاع در انقلاب، گفت: رهبری تاکید کردند که تحولات رخ داده در کشور کافی نبوده است. به عنوان مثال در برخی مسائل اقتصادی، آن پیشرفت لازم را نداشتیم و این ناشی از عدم توجه به رهنمودهای رهبری است. اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد ما قطعاً بی‌نیازی از نفت داشتیم و وضع معیشت مردم بهتر از وضع فعلی بود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های خارجی و تبلیغات دشمن یکی از عوامل ضعف در اقتصاد و فرهنگ ماست، تصریح کرد: یکی از عوامل ضعف، رکود و بی‌تحرکی داخلی است. در بسیاری از موارد می‌توانستیم اقتصاد خود را پویا کنیم و تحولی در تولید داشته باشیم اما اقدام نکردیم و دچار انفعال و بعضاً عقب‌گرد شدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مسائل فرهنگی و اخلاقی هم شاهد برخی مفاسد از جمله کثرت طلاق و اعتیاد هستیم که این مساله ناشی از عدم توجه به احکام اسلامی و هشدارهای رهبر انقلاب بوده است. متاسفانه در این مسائل نیز با توقف یا عقب‌گرد مواجه شده‌ایم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها