«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| خوشحالی و شک با افتتاح دوباره پارک‌های موضوعی/ به کار بستن فرمولی برای جبران ضرر 1.4 میلیارد دلاری

دیزنی‌لند شانگهای بعد از سه ماه بسته بودن به دلیل کنترل پاندمی ویروس کرونا، از روز یازدهم ماه مه (22 اردیبهشت) دوباره افتتاح شد و در این مدت خانواده‌های زیادی به آن سر زدند.

دور دنیا| خوشحالی و شک با افتتاح دوباره پارک‌های موضوعی/ به کار بستن فرمولی برای جبران ضرر 1.4 میلیارد دلاری
کد خبر: 409425
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رویا دیانت- شن سیجیا و چن هائو از افرادی بودند که با دخترشان به این دیزنی‌لند رفتند. آن‌ها بارها از این مکان دیدن کرده‌اند و بلیت سالانه دارند. این زوج نگران حرکت در میان هزاران نفر بودند اما با توجه به اینکه پارک تعداد مهمانانش را به 20 درصد ظرفیت کل محدود کرد و مجموعه‌ای از تدابیر فاصله‌گذاری اجتماعی را به اجرا گذاشت، آن‌ها حس کردند می‌توانند این بار هم به پارک بروند.

چن هائو 37 ساله گفت: «کارشان را واقعا خوب انجام می‌دهند. کارمندان مدام مشغول تمیز کردن و هشدار دادن به مردم برای حفظ فاصله هستند».

پارک همچنین در فاز اولیه افتتاح، نمایش‌های فضای بسته را معوق کرده، در نقاط مختلف ضدعفونی‌کننده دست نصب کرده و آتش‌بازی‌های شبانه را کنسل کرده است. بازدیدکنندگان باید ماسک به صورت داشته باشند، درجه حرارت آن‌ها اسکن می‌شود و باید بتوانند روی یک اپلیکیشن ردیابی سلامت دولتی کد سبز نشان بدهند.

به نظر می‌رسد دیزنی، که تخمین زده کووید-19 برایش ضرری 1.4 میلیارد دلاری به همراه خواهد داشت، فرمولی عملی پیدا کرده تا بتواند پارک‌های موضوعی خود را در ایالات متحده، فرانسه، ژاپن و هنگ کنگ هم افتتاح کند.

اما به وجود آوردن اعتماد کافی ممکن است بیشتر به تلاش‌های دولت‌های محلی بستگی داشته باشد تا خود کمپانی. مهمانان پارک شانگهای تاکید داشتند که مهم‌ترین فاکتوری که باعث شد آن‌ها به پارک بروند این بود که کروناویروس در کل منطقه تضعیف شد.

شانگهای که 24 میلیون نفر جمعیت دارد تعداد موارد کووید-19 جدید را زیر 700 نگه داشته و نیمی از آن‌ها افرادی هستند که از خارج از کشور آمده‌اند. قوانین محدودکننده شهر هم تا حدود زیادی تسهیل شده‌اند. متروها در ساعات شلوغی پر از افراد هستند اما در دیزنی‌لند نیمی از صندلی‌ها خالی هستند تا بین بازدیدکنندگان فاصله باشد و مهمانان احساس امنیت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها