استعفای مدیرکل اداره بهداشت استان ذیقار در عراق

در اقدامی بی سابقه، جمعی معترض با ورود به داخل ساختمان اداره کل بهداشت استان ذیقار در جنوب عراق، مدیر آن را مجبور به استعفا کردند.

استعفای مدیرکل اداره بهداشت استان ذیقار در عراق
کد خبر: 409432
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۴ ۱۵:۵۳:۱۲

اعتمادآنلاین| در نوار ویدئویی که از این حادثه در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های عراق منتشر شده، مدیرکل اداره بهداشت استان ذیقار در حالی که تعدادی از معترضین او را احاطه کرده، در حال نوشتن استعفانامه اش نشان داده می شود.

«عبدالحسین الجابری» در حالی که ماسک زده و دستکش بر دست کرده با خونسردی به مطالبات تظاهرکنندگان خشمگین پاسخ مثبت داده و در برابر چشمان آنها، استعفانامه خود را تحت فشار معترضین نوشته و امضا کرد.

صدای یکی از معترضین در ویدئو منتشر شده، شنیده می شود که به خاطر این اقدام مدیرکل بهداشت استان ذیقار از او تشکر کرده و می گوید که این موضع مثبت، در کارنامه عمل او نوشته می شود.

دهها نفر از اهالی شهر ناصریه مرکز استان ذیقار در جنوب عراق امروز (چهارشنبه) در اعتراض به تاخیر گشایش یک بیمارستان در این شهر، در مقابل اداره کل بهداشت استان ذیقار تجمع کرده و در نهایت تجمع کنندگان با ورود به داخل ساختمان، مدیرکل بهداشت این استان را مجبور به استعفا کردند.

هنوز مشخص نیست که دولت مرکزی و وزارت بهداشت عراق این استعفانامه مدیرکل اداره بهداشت استان ذیقار را که تحت فشار و تهدید تظاهرکنندگان صورت گرفته، می پذیرد یا خیر؟.

اعتراضات اجتماعی تازه در استان ذیقار در حالی آغاز شده که آمار مبتلایان به کرونا در هفته های اخیر در عراق رشد کم سابقه ای داشته است و بسیاری نسبت به این اعتراضات در این برهه ایراد گرفته و آن را باعث شیوع بیش از پیش ویروس کرونا می دانند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها