پروازهای بین‌المللی چین دوباره برقرار می‌شود

همزمان با تنش‌های اخیر میان چین و آمریکا در مورد برقراری خطوط هوایی میان دو کشور، سازمان تنظیم مقررات پروازهای چین از خطوط هوایی خارجی خواست برنامه پروازی خود را به این سازمان اعلام کنند.

پروازهای بین‌المللی چین دوباره برقرار می‌شود
کد خبر: 409494
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۰۶:۵۵:۲۹

اعتمادآنلاین| سازمان تنظیم مقررات پروازهای چین روز پنجشنبه اعلام کرد شرکت های هواپیمایی خارجی که در حال حاضر قادر به پرواز به سمت چین نیستند می‌توانند یک شهر را به عنوان مقصد پروازی در این کشور انتخاب کنند تا از 8 ژوئن (19 خرداد) برای از سرگیری پروازهای بین المللی برنامه ریزی شود.

گزارش ها حاکی است چین در حال باز کردن مسیر پروازهای چارتر از هشت کشور جهان پس از متوقف شدن کرونا در این کشور است، اما با نظر داشت اختلافات با آمریکا، واشنگتن در چنین فهرستی قرار ندارد.

این گزارش افزود پروازهای 8 کشور دنیا بزودی به چین انجام می‌شود و تدابیری از سوی سازمان هواپیمایی چین اندیشیده شده است، اما نام آمریکا در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور، آلمان، انگلستان، فرانسه، ایتالیا و سوییس 8 کشوری هستند که چین به آنها اجازه پروازهای چارتر می‌دهد.

این اقدام شرکت هواپیمایی چین در حالی است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد قصد دارد ورود پروازهای چینی از و به آمریکا را از 16 ژوئن (27 خرداد) به دلیل اقدام مشابه از سوی پکن ممنوع کند.

این مناقشه از جایی شروع شد که چین در 26 مارس پروازهای خارجی را به یک پرواز در هفته محدود کرد اما همه سه شرکت هواپیمایی آمریکا که بین این کشور و چین پرواز دارند، خدمات خود را پیش از آن به دلیل شیوع کرونا متوقف کرده بودند در نتیجه، دولت چین همه هواپیمایی‌های آمریکا را از انجام پرواز میان دو کشور منع کرد این در حالی است که هواپیمایی‌های چینی تاکنون به پرواز بین دو مقصد ادامه می‌دادند.

تنش‌ها میان آمریکا و چین پس از شیوع کووید19 بر سر منشأ این ویروس و همچنین تصویب قانونی جدید در کنگره ملی خلق چین درباره امنیت هنگ‌کنگ طوری بالا گرفته که حتی در پرتنش‌ترین وقت‌ها در طول جنگ تجاری میان دو کشور این گونه نبود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها