چگونه 30 درصد از سهام عدالت خود را محاسبه کنیم؟

به گفته سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت، افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا 30 درصد انتخاب کرده و بفروشند.

چگونه 30 درصد از سهام عدالت خود را محاسبه کنیم؟
کد خبر: 409537
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۰۹:۴۴:۰۸

اعتمادآنلاین| 30 درصد از سهام عدالت برای سهامدارانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند قابل معامله شده است. براساس آخرین آمارها 25 درصد از سهامداران روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند. این سهامداران برای معامله سهام خود رو راه پیش‌رو دارند، راه اول این که به بانکی شماره شبا خود را از آن بانک در سامانه ثبت کرده‌اند مراجعه کنند و فرم فروش 30 درصد از سهامشان را پر کنند.

اگر سهامدارای نخواهد از این طریق اقدام کند 30 درصد از سبد سهام عدالتش در پرتفوی بورسی‌اش قرار می‌گیرد. به گفته سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت، افرادی که برای فروش سهام عدالت به کارگزاری‌ها مراجعه می‌کنند، می‌توانند سهام هر یک از شرکت‌ها را تا 30 درصد انتخاب کرده و بفروشند.

هر یک از سهامداران مبلغی بین 300 تا یک میلیون تومان سهام عدالت دارند که می‌توانند مبلغ دقیق آن را در سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir ببینید. همچنین براساس آخرین محاسبه‌ سبد سهام عدالت در بورس، ارزش آن 16 برابر شده است که متناسب با عملکرد بورس تغییر می‌کند. بنابراین برای محاسبه 30 درصد، در مرحله اول باید مبلغ سهام عدالت( در سامانه به صورت دقیق درج شده) در عدد 16 ( میزان رشد سهام عدالت در بیش از 10 سال گذشته است) ضرب شود. در عملیات بعدی باید عدد به دست آمده از بالا، در عدد 30 (میزان درصد آزاد شده سهام عدالت) ضرب شود. در مرحله سوم عدد به درست آمده از ضرب بالا بر 100 تقسیم می‌شود که معادل تومانی 30 درصد از سهام را نشان می‌دهد.

نحوه محاسبه سهام عدالت

منبع: کارگرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها