پارلمان هنگ کنگ لایحه بحث‌برانگیز «جرم‌انگاری توهین به سرود ملی چین» را تصویب کرد

رأی‌گیری درباره لایحه بحث‌برانگیز «جرم‌انگاری توهین به سرود ملی چین» امروز (پنج‌شنبه) در پارلمان هنگ کنگ انجام شد و این لایحه به تصویب پارلمان رسید درحالیکه نگرانی‌ها بر سر اراده پکن برای خفه کردن این منطقه نیمه خودمختار رو به افزایش است.

پارلمان هنگ کنگ لایحه بحث‌برانگیز «جرم‌انگاری توهین به سرود ملی چین» را تصویب کرد
کد خبر: 409656
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۱۴:۵۷:۵۸

اعتمادآنلاین| در جریان این رأی‌گیری فعالان دموکراسی‌خواه در جلوی درهای پارلمان محلی هنگ کنگ تجمع کردند تا نسبت به این طرح اعتراض کنند. اپوزیسیون تصمیم گرفت این رأی‌گیری را که از ابتدا معلوم بود به تصویب اکثریت می‌رسد، بایکوت کند.

این لایحه تمامی افراد یا سازمان‌ها را مجبور به احترام گذاشتن و افتخار کردن به سرود ملی چین می‌کند تا آن را در شرایط مناسب یا اجرا یا بخوانند.

در این لایحه همچنین آمده است که اگر کسی از این قانون سرپیچی کند ممکن است حداکثر سه سال به زندان بیفتد و همچنین با جریمه نقدی حداکثر 50 هزار دلار هنگ کنگ (نزدیک به 5800 یورو) روبه‌رو شود.

نمایندگان پارلمان هنگ کنگ در دومین بررسی با 41 رأی موافق و تنها یک رأی مخالف این لایحه را تصویب کردند.

بررسی این لایحه درحالی امروز انجام شد که برابر است با تاریخ نمادین برای بیشتر هنگ کنگی‌ها چراکه امروز مردم هنگ کنگ سی و یکمین سالگرد خونین «تیان‌آن‌من» را برگزار می‌کنند.

بانک‌های HSBC و استاندارد چارترد که همیشه در قبال مسائل سیاسی خنثی عمل می‌کردند روز چهارشنبه با تغییر موضع از این لایحه حمایت کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها