حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی:

برنامه مجلس برای خام‌فروشی نفت چیست؟

نماینده لارستان در مجلس یازدهم بیان کرد: قراردادهای مختلفی در زمینه تولید نفت و گاز وجود دارد که نسبت به آنها انتقاداتی وجود دارد و باید آنها را ترمیم، چکش‌کاری کنیم و نقاط ضعفشان برطرف شود.

برنامه مجلس برای خام‌فروشی نفت چیست؟
کد خبر: 409684
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۱۵:۵۸:۵۶

اعتمادآنلاین حسین حسین‌زاده، نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت باید تصمیمات و اقداماتی انجام شود، گفت: ابتدا باید نقشه راه کامل جامع انرژی کشور با مکان یابی‌های واقعی و نه سیاسی تهیه شود، سپس با توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره، ارزش این نقشه راه را عملیاتی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر در حدود 57 مجتمع پتروشیمی بزرگ در کشور وجود دارد که 66 میلیون تن محصول تولید می‌کنند. در صنایع بالا دستی به ازای هر 610 تن در پتروشیمی، یک شغل ایجاد می‌شود اما در صنایع پایین‌دستی به ازای هر 57 دهم تن یک شغل ایجاد می‌شود که این نشان‌دهنده این است که توسعه صنایع پایین دست، بسیار اقتصادی است زیرا دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی است.

نماینده مردم لارستان در مجلس ادامه داد: اقدام دیگری که باید برای توسعه صنایع نفت و گاز انجام دهیم این است که توسعه بازار پلیمرها و تولید مواد اولیه، توسعه تولید گاز و همچنین تبدیل گاز ترش به شیرین و غیره را در دستور کار قرار دهیم.

حسین‌زاده بیان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که میتوانیم در این زمینه انجام دهیم، فرهنگسازی است. در حال حاضر مصرف گاز در کشور ما 5 برابر اروپا و 1.5 برابر مصرف کشور چین است . با فرهنگسازی می توانیم در این زمینه صرفه‌جویی کنیم و از این طریق گاز را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی اضافه کرد: باید در زمینه انرژی‌های نو و توسعه مزرعه‌های انرژی خورشیدی ورود کنیم. با توجه به اینکه در زمینه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر قانون داریم باید نظارت کنیم که قانون به درستی اجرا شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس یازدهم اظهار کرد: قراردادهای مختلفی در زمینه تولید نفت و گاز وجود دارد که نسبت به آنها انتقاداتی وجود دارد و باید آنها را ترمیم، چکش‌کاری کنیم و نقاط ضعفشان برطرف شود. تلاش میکنیم در مجلس یازدهم این اقدامات را انجام دهیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها