کد خبر: 409686
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۱۶:۰۵:۱۳
| |

محمود احمدی‌بیغش، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی:

رئیس‌‌سالاری در مجلس به کجا می‌رسد؟

یک نماینده مجلس یازدهم، بیان کرد: در اصلاح ساختار مجلس باید رئیس محوری کنار گذاشته شود و رئیس مجلس نیز خودش را یک نماینده بداند و وی برای حفظ شان و جایگاه مجلس و نمایندگان کوشا باشد.

رئیس‌‌سالاری در مجلس به کجا می‌رسد؟
کد خبر: 409686
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۱۶:۰۵:۱۳

اعتمادآنلاین| محمود احمدی بیغش نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ساختار مجلس باید تغییراتی از طریق اصلاح آیین نامه داخلی قوه مقننه انجام شود، گفت: در چند دوره اخیر در مجلس رئیس سالاری محور شده بود و نمایندگان در حاشیه قرار گرفته بودند که این موضوع باید اصلاح شود.


وی ادامه داد: وقتی رئیس سالاری در مجلس رواج پیدا کند و نمایندگان منزوی شوند احتمال اینکه نمایندگان به انحراف بروند وجود دارد که به اعتقاد بنده باید این موضوع در مجلس یازدهم و در آیین نامه داخلی پارلمان اصلاح شود.

نماینده شازند تصریح کرد: در اصلاح ساختار مجلس باید رئیس محوری کنار گذاشته شود و رئیس مجلس نیز خودش را یک نماینده بداند و وی برای حفظ شان و جایگاه مجلس و نمایندگان کوشا باشد.

احمدی بیغش با بیان اینکه یکی از موارد اصلاح ساختار در مجلس بحث شفافیت است، عنوان کرد: شفافیت در آرا،نحوه هزینه کرد در انتخابات و دارایی و اموال نمایندگان باید وجود داشته باشد و در کل عملکرد نمایندگان باید در اتاق شیشه‌ای در معرض دید مردم باشد.

وی با بیان اینکه نماینده مجلس باید از دولت و دستگاه‌ها پرسشگر باشد، اظهار داشت: مردم نیز باید در جریان عملکرد نمایندگان به صورت شفاف باشند تا درباره این عملکرد قضاوت کنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها