ردیابی ابتلا به ویروس کرونا در نواحی فقیرنشین با کمک ماهواره

یک پژوهشگر آمریکایی سعی دارد الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را طوری آموزش دهد که بتوان ابتلا به کروناویروس را در نواحی فقیرنشین با کمک داده‌های ماهواره‌ای ردیابی کرد.

ردیابی ابتلا به ویروس کرونا در نواحی فقیرنشین با کمک ماهواره
کد خبر: 409700
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۵ ۱۷:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یک دانشمند آمریکایی برای کمک به هماهنگی بهتر در ردیابی شیوع کروناویروس در نواحی فقیرنشین، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را با داده‌های تلفن همراه و تصاویر ماهواره‌ای آموزش می‌دهد.

به نقل از فیوچریسم، هدف نهایی «جاشوا بلومنستوک» (Joshua Blumenstock)، پژوهشگر «دانشگاه کالیفرنیا، برکلی» (UC Berkeley)، شناسایی افراد مبتلا با کمک فعالیت تلفن همراه آنها و بررسی نشانه‌های آشفتگی‌های اقتصادی است که با کمک تصاویر ماهواره‌ای ارزیابی می‌شوند.

بلومنستوک گفت: هدف من تنها یک چیز است؛ این که بررسی‌ها و داده‌های ماهواره‌ها و تلفن همراه را در اختیار دولت‌ها بگذارم تا شناسایی افراد مبتلا به کروناویروس، با دقتی بیش از گذشته انجام شود.

علاوه بر سازمان یافتن فعالیت دولت‌ها در نظارت و ارزیابی، فعالان حقوق انسانی نیز می‌توانند با کمک این فناوری، تلاش‌های خود را اولویت‌بندی کنند.

بلومنستوک ادامه داد: باید تاکید کنم که آموزش دادن یک الگوریتم و ثبت تصاویر ماهواره‌ای نمی‌تواند یک راه‌حل فنی باشد و همه مشکلات را برطرف کند.

وی افزود: کیفیت عملکرد این مدل‌های جدید یادگیری ماشینی، به داده‌هایی بستگی دارد که با آنها آموزش داده می‌شوند. این مدل‌ها نمی‌توانند جایگزین روش‌های متداول نظارت و ارزیابی باشند اما می‌توانند آنها را تکمیل کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها