پیروز مجتهدزاده، کارشناس بین‌الملل، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

آمریکا| ترامپ کار دشواری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد

پیروز مجتهدزاده گفت: علاوه بر نارضایتی‌های گسترده‌ای که در داخل آمریکا وجود دارد، بسیاری از کشورهای همگام یا هماهنگ با این کشور هم از آنچه ترامپ در این حدود چهار سال انجام داده دلخورند و طبیعتاً از انتخاب نشدنش استقبال خواهند کرد.

آمریکا| ترامپ کار دشواری برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری دارد
کد خبر: 409713
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۱ ۰۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آمریکا در یکی از بحرانی‌ترین دوران تاریخی خود قرار دارد. کشته شدن جورج فلوید از جانب مردم آمریکا واکنش‌های تند و تیزی در پی داشت. به طوری که اعتراضات در آمریکا به سرتیتر رسانه‌های جهان تبدیل شده است و همچنین پیش‌بینی‌های جدیدی را درباره سرنوشت انتخابات 2020 ایالات متحده مطرح می‌کند. به این مسائل باید شیوع ویروس کرونا را هم اضافه کنیم تا ابعاد دقیقی از بحران در آمریکا به دست بیاوریم.

پیروز مجتهدزاده، کارشناس بین‌الملل، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شانس ماندن دونالد ترامپ در کاخ سفید اظهار داشت: تا همین چند ماه پیش همه تحلیلگران سیاسی رأی به رأی‌آوری دوباره ترامپ می‌دادند و رونق قابل قبول اقتصادی آمریکا را دلیلی بر صحیح بودن تحلیل خود عنوان می‌کردند. اما بعد از شیوع ویروس کرونا فضا فرق کرد و حالا که دولت فدرال تندترین واکنش مردم را به اعتراض‌های مردمی نشان می‌دهد، درباره برنده شدن ساکنِ فعلی کاخ سفید در انتخابات ریاست‌جمهوری تردیدهای بسیار جدی‌ای به وجود آمده است.

او در ادامه گفت:‌ من چند هفته پیش در مصاحبه‌ای که با یکی از روزنامه‌ها داشتم احتمال انتخاب دوباره ترامپ را خیلی بالا دانستم، اما با توجه به وضعیت پیش‌آمده نظر خودم را اصلاح می‌کنم و می‌گویم: دونالد ترامپ کار بسیار دشواری برای رأی آوردن در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 دارد.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرد: در صورتی که ترامپ نتواند همچنان در قدرت بماند، باید منتظر تحولات عمیقی در مناسبات نظام بین‌الملل باشیم. چرا؟ چون علاوه بر نارضایتی‌های گسترده‌ای که در داخل آمریکا وجود دارد، بسیاری از کشورهای همگام یا هماهنگ با این کشور هم از آنچه ترامپ در این حدود چهار سال انجام داده دلخورند و طبیعتاً از انتخاب نشدنش استقبال خواهند کرد چون ترامپ علاوه بر کنسل کردن برجام که ایران و کشورهای طرفِ توافق هسته‌ای را نگران کرد، از قرارداد آمریکای شمالی و کنوانسیون محیط‌‌زیست پاریس و... خارج شد تا باعث ناراحتی کشورهای جهان شود. در چنین حالتی عدم انتخاب ترامپ موجب خشنودی بسیاری از مردم جهان خواهد شد.

پیروز مجتهدزاده در پایان گفت: با توجه به اتفاق‌هایی که از سال 2016 تاکنون رخ داده باید گفت کاخ‌ سفیدنشینی ترامپ آفتی جهانی است.

چکیده گفت‌وگو با پیروز مجتهدزاده

-کاخ‌ سفیدنشینی ترامپ آفتی جهانی است

-عدم انتخاب ترامپ نظام بین‌الملل را متحول می‌کند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها