ملی پوش تنیس ایران:

بزرگترین مشکل تنیس یک بعدی بودن آن است/ تفرقه بین تنیس بازان باید برطرف شود

ملی پوش سابق تنیس ایران گفت: تفرقه در بین تنیس بازان باعث شد همه از هم دور شویم و امیدوارم همدلی در در این ورزش به وجود آید و خواسته‌های شخصی در تیم ملی کنار گذاشته شود.

بزرگترین مشکل تنیس یک بعدی بودن آن است/  تفرقه بین تنیس بازان باید برطرف شود
کد خبر: 409732
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۰۷:۴۶:۰۳

اعتمادآنلاین| امیر مهذب نیا درباره مهمترین اقداماتی که می‌توان انجام داد تا تنیس ایران در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، بیان کرد: بزرگترین مشکل تنیس یک بعدی بودن آن است. یعنی در یک برهه زمانی فقط به تنیس همگانی توجه می‌شود. سپس دو، سه هفته مانده به مسابقات دیوس کاپ، تمام توجهات به سمت تنیس قهرمانی می‌رود. بجای پیروی از قوانین مشخص شده، بیشتر سلیقه‌ای عمل می‌شود.

او افزود: از طرفی تفرقه بین تنیس بازان باید برطرف شود و تمام جامعه تنیس مشکلات خود را برطرف کنند. امیدوارم همدلی در تنیس ایجاد شود و انجام کار براساس اهداف شخصی کنار گذاشته شود.

مهذب نیا با اشاره به اینکه در تنیس ایران باید کار جدیدی انجام شود، تصریح کرد: باید کاری که در کشورهای دیگر به موفقیت رسیده است، در ایران انجام شود. اگر تنیس ایران را مانند یک هرم در نظر بگیریم، این هرم کوچک شده است و باید در تمامی ابعاد بزرگ شود. باید جامعه آماری خود را در پایین این هرم بزرگتر کنیم. اگر دوستان الان می‌گویند 6 هزار تنیس باز داریم باید این رقم به بالای 50 هزار نفر برسد که از این تعداد 10 هزار نفر در مسابقات ثبت نام کرده باشند. هزار تا دو هزار نفر در مسابقات رده های سنی مختلف آسیا شرکت کنند و 100 تا 200 نفر نیز در رقابت‌های جهانی شرکت کنند.

همچنین تمام بازیکنان باید از ابتدای سال بدانند که قرار است چه اتفاقاتی بیفتد و چند تورنمنت برگزار می‌شود یا براساس چند مسابقه انتخابی تیم ملی تشکیل می‌شود.

او ادامه داد: بارها در گذشته این اتفاق افتاده که بازیکنانی چون شاهین خالدان، محسن حسین‌زاده، انوشا شاهقلی، حمیدرضا نداف و حتی خود من از تیم ملی خط خورده‌ایم به این دلیل که آینده خوبی نداریم و در مقابل بازیکنی انتخاب شده که یک سال بعد تنیس را کنار گذاشته است. بنابراین باید خواسته‌های شخصی در تیم ملی کنار گذاشته و قوانین مشخصی در نظر گرفته شود. همچنین به جای برگزاری اردوهای شش ماهه، هزینه آن صرف اعزام بازیکنان به مسابقات خارجی شود چون تنیس باز فقط با بازی در داخل نتیجه نمی‌گیرد.

مهذب نیا همچنین گفت: وقتی بازیکنان ما در مسابقات خارجی شرکت کنند، مطرح می‌شوند و دراین صورت اسپانسر هم پیدا می‌شود و می‌توان مسابقات بین المللی را در داخل ایران برگزار کرد. اما الان ما بازیکن نداریم که وارد جدول اصلی مسابقات شود و اگر مسابقه‌ای برگزار کنیم همه بازیکنان خارجی در جدول اصلی هستند. وزارت ورزش هم در این شرایط حمایت کافی را نمی‌کند.

ملی پوش سابق تنیس ایران در مورد اینکه بخش قهرمانی تنیس بسیار کمرنگ شده است، تاکید کرد: آقای شایسته به عنوان پدر خانواده مهربان بود اما خیلی از پدرهای مهربان نمی‌توانند فرزندان خلف تحویل جامعه

دهند. او هم نتوانست ما را کنار هم قرار دهند و همه از هم دور شدیم. البته در این میان برخی افراد هم فضا را گل آلود کردند تا خود استفاده کنند و یکی از دلایل اینکه حال تنیس خوب نیست نیز همین مسئله است. به نظرم کار رییس جدید فدراسیون سخت تر شده است.

او ادامه داد: دلیل اینکه خود من آقای عزیزی را به عنوان فرد اصلح انتخاب کردم این است که چارت‌هایی که به ما ارائه کرد حساب شده بود و افراد کنار او موجه بودند همچنین نوید یک آینده روشن را به ما داد. امیدوارم حرف‌هایی که زده شد، عملی شود و ما هم هر کمکی بتوانیم انجام می‌دهیم. من دنبال سهم خواهی نیستم و هر زمان خود جامعه تنیس بخواهد از من استفاده کند، حتما کمک می‌کنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها