غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز:

در حال گسترش تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در سراسر کشور هستیم

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، گفت: در اثر گسترش تشکیلات شورای مرکزی از 25 نفر به حدود 70 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

در حال گسترش تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در سراسر کشور هستیم
کد خبر: 409768
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۰۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پس از انتخابات هیات‌رییسه مجلس یازدهم انتقاداتی درخصوص جریان راست‌سنتی پیرامون انسداد حضور نیروهای جوان در این جریان و سلطه چهره‌های کهنسال از سوی عباس سلیمی‌نمین تحلیلگر سیاسی اصولگرا مطرح شد، سلیمی نمین در سخنان خود از برخی چهره‌های موتلفه به عنوان «نیروهای فسیل شده و فرصت‌طلب» نام برد، اتفاقی که با واکنش‌هایی از سوی اعضای موتلفه و برخی چهره‌های دیگر جریان راست‌سنتی مواجه شد، در همین راستا و با توجه به این‌که جامعه روحانیت مبارز نیز از دیرباز به عنوان یکی از مجموعه‌های محوری جریان راست‌سنتی دانسته می‌شود، گفت‌وگوی کوتاهی با حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم عضو شورای مرکزی و سخنگوی جامعه روحانیت مبارز داشتیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوالی درباره وجود انسداد در جریان‌راست‌سنتی و اینکه جوانان در این مجموعه‌ها جایی ندارند که در اثر آن این طیف سیاسی (راست‌سنتی) در حال کمرنگ شدن در صحنه سیاسی کشور است، گفت: درخصوص حزب موتلفه از خودشان باید جویا شوید، آن‌ها حتما دفاعی دارند، اما در مورد جامعه روحانیت مبارز باید بگویم که از دو سال قبل تاکنون در حال گسترش و توسعه تشکیلات خود در سراسر کشور هستیم.

وی ادامه داد: این روند که از دو سال قبل آغاز شد، همچنان در حال طی کردن پروسه و تکمیل شدن است و هنوز به پایان نرسیده است، در بسیاری از شهرستان‌ها و استان‌ها انتخابات‌هایی صورت گرفته و شوراهای مرکزی در آنجا تشکیل شده است، همچنین در تهران هم 10 منطقه از گذشته پیش‌بینی شده بود که البته قدیمی بود و اکنون این 10 منطقه با انتخابات احیا مجدد شد، در 5 منطقه انتخابات برگزار شد و مناطق دیگر هم در حال پیگیری و برگزاری انتخابات است.

مصباحی‌مقدم در ادامه اظهار داشت: در اثر این تحولات حتی شورای مرکزی جامعه روحانیت که در گذشته 25 نفر بود به بیش از حدود 70 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و آن حلقه‌ بسته‌ای که قبلا تحت عنوان شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز بود، باز می‌شود.

وی افزود: انتخاب اعضای جدید شورای مرکزی هم به این صورت است که در هر منطقه سه نفر از طریق انتخابات به شورای مرکزی معرفی می‌شوند و شورای مرکزی از میان این سه نفر هر کسی را که رای بیشتری آورده باشد، به عضویت شورا درخواهد آورد، این اتفاق در استان‌ها و شوراهای مرکزی استان‌ها هم در حال انجام است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در ادامه با اشاره به تحولات اخیر این تشکل در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: بنابراین پاسخ این انتقادات روشن است و آن حلقه بسته‌ای که قبلا جامعه روحانیت داشت، اکنون نزدیک به دو سال است که در حال باز شدن است و نیروهای جوان‌تر به جامعه روحانیت مبارز اضافه می‌شوند.

وی همچنین در تشریح شرایط عضویت در جامعه روحانیت مبارز، بیان داشت: شرط عضویت در شهرستان‌ها را 30 سال قرار داده‌ایم، یعنی هرکسی که 30 ساله و یا بالاتر باشد و همچنین گواهی تحصیلات سطح دو حوزه‌های علمیه را داشته باشد، می‌تواند عضو جامعه روحانیت مبارز شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها