کد خبر: 409801
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۰:۴۷:۳۵
| |

تاماش آیان به صورت استبدادی بر وزنه برداری جهان حکومت می‌کرد

برای تحقیق در مورد اتهامات سنگین علیه رییس مستعفی فدراسیون جهانی وزنه برداری تنها یک رئیس فدراسیون ملی و یک ورزشکار حاضر به همکاری شدند.

تاماش آیان به صورت استبدادی بر وزنه برداری جهان حکومت می‌کرد
کد خبر: 409801
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۰:۴۷:۳۵

اعتمادآنلاین| ریچارد مک لارن مسئول بررسی اتهامات علیه تاماش آیان رئیس پیشین فدراسیون جهانی وزنه برداری بود. البته قبل از اینکه مک لارن گزارش خود را ارائه کند، آیان از سمت خود استعفا کرد و از ریاست کنار رفت.

آیان در نهایت پرونده سنگینی از خود به جا گذاشت و مک لارن اعلام کرد که او 40 مورد دوپینگ مثبت را پنهان کرده، در دو کنگره انتخاباتی قبلی فدراسیون جهانی رای خریده و مبلغ 10.4 میلیون دلار هم مفقود شده است.

اما نکته بسیار مهمی که در این میان وجود دارد ترسی بوده که آیان در وزنه برداری دنیا ایجاد کرده است. آیان به صورت استبدادی بر وزنه برداری جهان حکومت می‌کرد و ترسی که ایجاد کرده بود مانع از صحبت اهالی این رشته می‌شد حتی پس از اینکه استعفا داد و از فدراسیون جهانی رفت.

مک لارن برای کامل کردن تحقیقات خود، با بیش از 20 رئیس فدراسیون، عضو یا دبیر فدراسیون تماس گرفت اما فقط چهار نفر پاسخ دادند و تنها یک نفر هم حاضر شد اطلاعاتی را ارائه کند.

از میان ورزشکاران فعال هم تنها یک نفر حاضر شد با بازرسان صحبت کند و بقیه افراد ترجیح دادند علیه آیان اقدامی نداشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها