دبیرکل فدراسیون فوتبال:

تا یکی، دو ساعت آینده اصلاحات مدنظر فیفا انجام و به این نهاد اعلام خواهد شد

دبیرکل فدراسیون فوتبال از حذف وزیر ورزش در اساسنامه جدید این فدراسیون خبرداد و گفت: تا ساعات آینده اساسنامه به فیفا ارسال و مسائل حل و فصل خواهد شد.

تا یکی، دو ساعت آینده اصلاحات مدنظر فیفا انجام و به این نهاد اعلام خواهد شد
کد خبر: 409855
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۳:۳۲:۱۹

اعتمادآنلاین| مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال، درباره حواشی اخیر این فدراسیون در اصلاح پیش نویس اساسنامه و ایرادهای فیفا به برخی از مفاد آن گفت: هفته گذشته نقطه نظرات درباره پیش نویس اساس نامه عنوان شد که با برگزاری جلساتی طی هفته جاری به جمع بندی رسیدیم و فکر می کنم تا یکی، دو ساعت آینده اصلاحات مدنظر فیفا انجام و به این نهاد اعلام خواهد شد.

وی درباره حذف وزیر ورزش در اساسنامه جدید گفت: ما موارد مدنظر فیفا را رعایت کردیم و در این بخش مشکلی نخواهیم داشت. از وزارت ورزش تشکر می‌کنیم که با ما همراهی کردند. انتخاب روسای کمیته های قضایی و حسابرسی نیز به مجمع محول شد. در بخش ماهیت فدراسیون هم مطابق قوانین کشور عمل کردیم. قطعا موضوعات و ایرادهای فیفا حل و فصل خواهد شد. تشکیل کمیته عادی سازی منتفی است و چنین خبری صحت ندارد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال همچنین درباره حذف بند 10 سال سابقه مدیریت برای شرکت در انتخابات این فدراسیون به منظور تسهیل در حضور فوتبالیست های سابق، اظهار کرد: در بخش اساسنامه و کسانی که می خواهند کاندیدا شوند انعطاف خوبی به خرج داده شده است. وقتی اساسنامه از فیفا بازگشت، ظرف یک ماه آینده به مجمع ارائه می شود و در صورت تایید، مجددا به فیفا می رود. در این بخش فیفا نقش مشاوره ای دارد و فعلا اساسنامه را تایید نمی کند.

نبی همچنین از احتمال برگزاری رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا به صورت متمرکز خبر داد و یادآور شد: ما پیشنهادهای چهار باشگاه آسیایی خودمان را اعلام کردیم. احتمالا رقابتها به صورت متمرکز برگزار می‌شود اما در منطقه شرق به جمع بندی نرسیده اند. تاریخ نهایی این مسابقات باید در کمیته اجرایی AFC به تائید برسد.

وی در ادامه به موضوع برگزاری لیگ اشاره کرد و از تعویق چند روزه این مسابقات خبر داد و گفت: استنباط ما این است که مسابقات هفته اول تیر برگزار شود. ما گفتیم که باشگاه‌ها زمان بیشتری داشته باشند. البته این پیشنهاد به سازمان لیگ ارائه شده و در نهایت هیات رئیسه این سازمان تصمیم نهایی را می گیرد.

این امتیاز را باید داشته باشیم چون منطقه سفید هستیم. قطعا تمرینات که شروع شده و مسابقات هم لازم الاجرا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها