کد خبر: 409858
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۳:۵۹:۰۰
| |

درآمد میلیاردی قوه قضاییه از حساب‌های بانکی چقدر بود؟

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه که روز جمعه 16 خرداد منتشر شد، از این میزان حدود 400 میلیارد تومان هزینه فعالیت‌های عمرانی و آموزشی و رسیدگی به پرونده‌های قضایی شده است.

درآمد میلیاردی قوه قضاییه از حساب‌های بانکی چقدر بود؟
کد خبر: 409858
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۳:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| یکسال قبل و در نخستین ماه‌های انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، از ناحیه ایشان وعده داده شد تا درباره حساب‌های دستگاه قضائی علاوه بر ارائه گزارش به محضر مقام معظم رهبری دام ظله العالی، به صورت صریح و شفاف به مردم نیز گزارش داده شود. آن روزها که بحث‌های زیادی درباره میزان سود و محل هزینه کرد آن‌ها مطرح بود، وعده شفافیت حساب ها، گام بزرگی قلمداد می‌شد.

ب) سود حساب‌های سپرده قوه قضائیه

1- کل سود متعلقه به این حساب‌ها (بر اساس محاسبات سیستم بانکی) در سال 1398، مبلغ 430 میلیارد تومان (معادل حدود 3.3 درصد کل اعتبارات قوه قضائیه در سال 98) بوده است که از این میزان در سال 98 حدود 400 میلیارد تومان هزینه شده است. حدود 130 میلیارد تومان از این مبلغ، مستقیماً به دادگستری استان‌ها و به میزان حدود 270 میلیارد تومان نیز به سازمان‌های وابسته و واحدهای ستادی اداری تخصیص یافته که اکثر این مبالغ نیز با واسطه در استان‌ها هزینه گردیده است.

2- از مجموع حدود 130 میلیارد تومان منابع پرداختی به استانها، 61.29 درصد در حوزه عمرانی، 20.21 درصد در حوزه رسیدگی ویژه به پرونده‌های معطله و تسهیل امور جاری دادگستری و 18.50 درصد نیز به عنوان مصوبات سفرهای استانی هزینه گردیده است.

3- از مجموع حدود 270 میلیارد تومان منابع پرداختی به سازمان‌های تابعه و واحدهای اداری، 77.27 درصد در امور عمرانی و زیربنایی، 6.15 درصد در حوزه توسعه زیرساخت فناوری‌های نوین عدالت الکترونیک، 6.01 درصد در حوزه رسیدگی به پرونده‌ها و پیگیری گزارش‌ها و شکایات مردمی، 5.69 درصد در حوزه آموزش قضات و کارآموزان قضایی، 3.84 درصد در حوزه توسعه نظارت و ارتقاء سلامت درون قوه قضائیه و 1.03 درصد در حوزه پژوهش و بهبود روندها و برنامه‌های تحولی هزینه گردیده است.


4- سیاست اصولی قوه قضائیه در دوره جدید، تزریق سود وجوه مذکور به همه استان‌های کشور بوده و این مهم با در نظر گرفتن زیرساخت‌های هر استان، میزان پرونده‌های متشکله، تعداد پرونده‌های معوّقه و... و پس از نیاز سنجی دقیق در راستای ماموریت‌های دستگاه قضایی در دوره تحول، صورت می‌گیرد. بخشی از این وجوه در سفرهای استانی و بخشی از آن براساس برنامه ریزی‌ها و تمهیدات، توسط معاونت‌های مختلف تخصیص می‌یابد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها