سرپرست وزارت صمت خبر داد:

هماهنگی با گمرک برای کاهش حجم خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها

مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت گفت: هماهنگی‌های خوبی برای تامین قطعات مورد نیازخودرو‌های ناقص با گمرک انجام شد تا حجم خودرو‌های دپو در پارکینگ‌ها کم شود.

هماهنگی با گمرک برای کاهش حجم خودروهای دپو شده در پارکینگ‌ها
کد خبر: 409861
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۴:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت در حاشیه بازدید از کارخانه میهن اظهار کرد: این واحد بزرگ صنعتی حاصل تلاش و کار شبانه روزی کارآفرینان ایرانی است. ایجاد واحد صنعتی در چنین ابعادی تاثیر انکار ناپذیر در این منطقه دارد که فرهنگ و مناسبات منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او بیان کرد: امروز تولید از جهات مختلف قابل حمایت است و به عنوان نکته‌ای مهم باید مورد توجه قرار گیرد. صنعت لبنیات باید الزامات سلامت و ایمنی برای مردم داشته باشد به طوری که می‌توانیم اعلام کنیم در اوج بیماری کرونا این واحد صنعتی از آلوده شدن به ویروس مصون ماند.


مدرس خیابانی گفت: حتی در سخت‌ترین شرایطی که کرونا فعالیت‌های کشور را تحت تاثیر قرار داد تولید متوقف نشده و تحت دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه داد. امیدواریم سهم واحدهای تولیدی ما در ایجاد اشتغال و صادرات افزایش پیدا کند. سهم صادرات مواد لبنی در سال 98 با 30 درصد افزایش به 1.1 میلیارد دلار رسید. در تکنولوژی واحدهای تولیدی می‌توان گفت در منطقه کم رقیب هستیم پس می‌توانیم بازار منطقه را به طور کامل در اختیار داشته باشیم.

راه اندازی واحدهای راکد اولویت وزارت صمت


سرپرست وزارت صمت تصریح کرد: در شرایط فعلی راه‌اندازی واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. از حدود 50 هزار واحد موجود در شهرک‌های صنعتی حدود 10 هزار واحد غیر فعال هستند که باید به تفکیک و به ترتیب فعال شوند. شاید بزرگ‌ترین ماموریت وزارت صمت فعال سازی واحد‌های صنعتی است.

او در پاسخ به سوالخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خودروهای مانده در پارکینگ‌های ایران خودرو و سایپا گفت: طبیعتا خودرو سازها نیاز دارند هر چه سریع تر خودروها را فروخته و به نقدینگی تبدیل کنند. هماهنگی خوبی با گمرک جمهوری اسلامی داشتیم و قطعات زیادی ترخیص شد که نتیجه آن آمادگی بیش از 22 هزار خودرو برای تحویل به مشتریان بود. خودروسازها تلاش می‌کنند به روز تحویل بدهند. بخشی از قطعات جزیی است که هنوز داخلی سازی نشده. علی رغم تنگنایی که خودروسازها در آن قرار دارند تلاش می‌کنیم تا با دستیابی به بهره وری بهتر قیمت‌های تمام شده را به حداقل برسانیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها