مربیان بالای 60 سال نمی توانند روی نیمکت تیم های NBA بنشینند

مسئولان لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا اعلام کرده‌اند مربیانی سالمند و عموما بالای 60 سال به دلیل وضعیت همه‌گیری کرونا نمی‌توانند روی نیمکت تیمشان بنشینند و بازیکنان خود را هدایت کنند.

مربیان بالای 60 سال نمی توانند روی نیمکت تیم های NBA بنشینند
کد خبر: 409890
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۶ ۱۵:۱۵:۵۱

اعتمادآنلاین| لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا نیز قرار است به زودی ادامه پیدا کند و تیم ها در شرایط قرنطینه به مصاف هم بروند تا قهرمان این فصل نیز مشخص شود. در شرایطی که تا یک ماه دیگر دوباره تیم ها وارد میدان می شوند و قرار است در اورلاندو به مصاف هم بروند مسئولان NBA اعلام کرده اند مربیان مسن لیگ به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا حق ندارند روی نیمکت بنشینند.

مسئولان این لیگ اعلام کرده اند تصمیم گرفته شده برای حفاظت از سلامتی خود این مربیان است. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی افرادی که سن بالا به خصوص بالاتر از 65 سال دارند بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند و برهمین اساس NBA به مربیانی که بیشتر از این سن دارند اجازه حضور روی نیمکت نمی دهد.

برهمین اساس برخی مربیان نام آشنای این لیگ نمی توانند با شروع رقابت ها در کنار بازیکنانشان باشند. گرگ پاپاویچ سرمربی تیم سن آنتونیو و سرمربی تیم ملی آمریکا با 71 سال سن، مارک دی آنتونی سرمربی هیوستون با 69 سال سن و الوین گنتری سرمربی نیواورلان با 65 سال سن از جمله ین مربیان هستند.

با این حال مسئولان لیگ اعلام کرده اند شاید این قانون برای مربیان بالاتر از 60 سال اجرا شود. سرمربی هیوستون راکتز اولین مربی بوده که به این تصمیم واکنش نشان داده و آن را ناعادلانه توصیف کرده است. او گفته است: در مجموع مسئولان تصمیم گیرنده خواهند بود اما اینکه من نتوانم در کنار تیمم باشم منصفانه نیست. من شرایط را درک می کنم و می دانم وضعیت چطور است اما می خواهم کنار تیمم باشم و کارم را انجام بدهم. برای همین استخدام شده ام.

همچنین مسئولان لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا درباره این احتمال که اگر بازیکنی در جریان مسابقات به این بیماری مبتلا شود چه سرنوشتی برای لیگ رقم خواهد خورد تاکید کرده اند با مثبت شدن یک تست همه چیز متوقف نخواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها