آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری:

همکاری مجلس و دولت باید در چه زمینه‌هایی باشد؟

یک عضو مجلس خبرگان رهبری تورم و گرانی را برای اقشار آسیب‌پذیر، شکننده دانست و گفت: مجلس باید همت کند تا با همکاری دولت، این گرانی را یا از بین ببرند یا کاهش دهند.

همکاری مجلس و دولت باید در چه زمینه‌هایی باشد؟
کد خبر: 409972
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۰۷:۴۶:۱۸

اعتمادآنلاین| آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم، مهم‌ترین مسئله کشور را مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست و خاطرنشان کرد: درباره اقتصاد، مقام معظّم رهبری به کرّار توصیحاتی را ارائه فرموده‌اند. همچنین سخنان زیادی گفته شده و کنفرانس‌هایی برگزار شده، ولی آنطور که باید و شاید، در مقام اجرا، اقدامات مطلوبی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه یک سری قوانین دست و پا گیر وجود دارد که مانع جهش تولید است، تصریح کرد: مجلس باید اولویت خود را اصلاح این‌ قوانین قرار دهد تا تولید جهش پیدا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان را ضروری دانست و با انتقاد از عدم جلوگیری از واردات بی‌رویه، گفت: این همه کالای قاچاق که به کشور وارد می‌شود باعث می‌شود که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان به کالای داخلی روی نیاورند.

مجتهد شبستری، تورم و گرانی را برای اقشار آسیب‌پذیر، شکننده دانست و گفت: مجلس باید همت کند تا با همکاری دولت، این گرانی را یا از بین ببرند یا کاهش دهند.

به‌اتمام رساندن طرح‌های نیمه‌تمام یکی دیگر از اولیت‌های مجلس یازدهم از نگاه عضو مجلس خبرگان رهبری است.

وی با اشاره به در پیش بودن تصویب برنامه هفتم توسعه گفت: مجلس باید از حالا آمادگی داشته باشد و برنامه هفتم را به طور دقیق و برنامه‌ریزی‌شده تصویب کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه وظیفه نظارتی مجلس تا کنون ضعیف اعمال شده است، تصریح کرد: مجلس جدید بایستی با قدرت در این زمینه، فعالیت کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها