کد خبر: 410026
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۰۹:۴۶:۲۸
| |

فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس یازدهم:

مجلس یازدهم چه اقدامات حمایتی را در حوزه زنان اجرا خواهد کرد؟

نماینده قزوین در مجلس یازدهم گفت: مباحثی نظیر زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بدسرپرست نیاز به یکسری اقدامات حمایتی دارند که در مجلس یازدهم هم در بعد‌های قانون‌گذاری، اجرا و نظارت بر آن‌ها باید اقداماتی را انجام داد.

مجلس یازدهم چه اقدامات حمایتی را در حوزه زنان اجرا خواهد کرد؟
کد خبر: 410026
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۰۹:۴۶:۲۸

اعتمادآنلاین| فاطمه محمدبیگی، نماینده مجلس یازدهم درباره پیگیری قوانین مربوط به حوزه زنان و خانواده که این‌‌ روزها نبود قوانین متقن در این حوزه باعث بروز مشکلاتی شده است در مجلس یازدهم، گفت: معتقدم حوزه زنان و خانواده ضعف بسیار زیادی در زمینه قوانین دارد که باید آنها را اصلاح کرد.

نماینده قزوین خاطرنشان کرد: کمبود قوانین در بعضی از حوزه‌ها مانند سلامت، باروری، فرزندآوری و فرزندپروری، امتیازات و مشوق‌های جمعیتی، احقاق حقوق زن و خانواده به خوبی قابل مشاهده است که باید تلاش‌های زیادی در این خصوص صورت گیرد.

وی با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب در خصوص نقش و اهمیت خانواده در اجتماع گفت: رهبر انقلاب فرمودند که خانواده باید مبنا و پایه قانون‌گذاری باشد اما هنوز مشاهده می‌کنیم خانواده و سعادت آن مبنای قانونگذاری به طور ویژه قرار نگرفته است که مجلس یازدهم باید نقش این نهاد را پررنگ‌تر کند.

محمدبیگی ادامه داد: مباحثی نظیر زنان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست و بدسرپرست نیاز به یکسری اقدامات حمایتی دارند که در مجلس یازدهم هم در بعد‌های قانون‌گذاری، اجرا و نظارت بر آن‌ها باید اقداماتی را انجام انجام داد.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد کارهای بزرگتری باید صورت گیرد تا حق جامعه زنان احقاق شود.

نماینده قزوین افزود: شخصاً به شایسته‌سالاری اعتقاد دارم و معتقد به فمینیسم نیستم و به نظرم این دیدگاه باعث تضعیف حوزه زنان شده است؛ متاسفانه مجلس دهم به دلیل برخی از عملکردهای فمینیستی نه تنها به حوزه زنان و خانواده کمک نکرد، بلکه آسیب‌های هم زد.

وی ادامه داد: برخی از چهره‌های مجلس دهم نتوانستند آن جایگاهی که باید برای زنان و خانواده در نظر می‌گرفتند را ایجاد کنند. به طور مثال در بحث رشد جمعیت سال‌هاست که ما با کاهش روبرو هستیم و آن طور که باید و شاید مشوق‌های جمعیتی را ایجاد نکردیم و حمایت‌های لازم را هم صورت ندادیم.

این نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: در حوزه سلامت، باروری، نقش مادری و همسری، تکریم نقش زنان و جایگاه حقوق زنان لازم است قوانین مطلوبی را تصویب کنیم تا شاهد حمایت از زنان و مادران باشیم.

وی گفت: متاسفانه تا امروز شاهد بودیم اقدامات صورت گرفته در حوزه حقوق زنان بیشتر سیاسی‌کاری بوده تا قوانینی که به کمک‌ آنان بیاید.

نماینده قزوین یادآور شد: البته اقدامات خوبی هم در مجلس دهم در حوزه زنان مانند تصویب قانون منع خشونت علیه زنان صورت گرفت.

وی افزود: برنامه داریم کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده را تاسیس کنیم، کارشناسان خوبی هم در این زمینه در مجلس هستند و فکر می‌کنم با توجه به تیم خوبی که وجود دارد، بتوانیم ساختار مطلوبی را رقم بزنیم و سیاست‌های کلی جمعیتی، خانواده و سلامت باروری که مغفول مانده است را سامان بخشیم.

محمدبیگی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید نوروزشان حتی با اینکه در کشاکش مقابله با کرونا بودیم، مسئله فرزندآوری و افزایش جمعیت را مطرح کردند؛ این یعنی این‌که حتی در زمان جنگ و بحران نیز ما باید به فکر جمعیت باشیم.

وی تاکید کرد: افزایش جمعیت متضمن امنیت، رشد اقتصادی و سرمایه اجتماعی ماست و نباید بگذاریم سرمایه‌های اجتماعی بلاتکلیف بمانند.

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: متاسفانه قوانین جمعیتی در بلاتکلیفی هستند ما اجراهای خوبی در این آیین‌نامه‌ها نمی‌بینیم که باید این مشکلات را برطرف کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها