کد خبر: 410052
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۰:۳۹:۳۱
| |

واکنش مارک زاکربرگ به انتقادات اخیر از فیسبوک

مدیرعامل فیسبوک در بحبوحه انتقادها از این کمپانی بابت واکنشش به اعتراضات اخیر علیه کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست گفت، پلتفورم این رسانه اجتماعی به بررسی مجدد خط مشی‌هایش درباره مباحث حول استفاده پلیس از زور و گمراه کردن رای دهندگان می‌پردازد.

واکنش مارک زاکربرگ به انتقادات اخیر از فیسبوک
کد خبر: 410052
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۰:۳۹:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌‌ مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک در یادداشتی برای کارمندانش نوشت، حتی صفحه شخصی خود را در این بررسی قرار می‌دهد تا به تعهدش در دفاع از حق رای دهندگان و عدالت نژادی عمل کند و اعلام کرد: این کمپانی اقدامات قطعی و محکمی را برای تعدیل سیاست‌هایش انجام می‌دهد.

رئیس فیسبوک همچنین گفت، به بازبینی سیاست‌هایی می‌پردازد که اجازه بحث و تهدیدهای مربوط به استفاده از زور را می‌دهد؛ به عنوان نمونه در موارد مربوط به استفاده بیش از حد پلیس یا نیروهای دولتی یا هنگامی که یک کشور درگیر ناآرامی‌های مدنی یا درگیری‌های خشونت آمیز است.

وی در این یادداشت همچنین آورده است:‌ ما قبلا مواردی را برای اعمال محدودیت‌های بیشتر در مواقع اضطراری و زمانیکه کشورها در موقعیت‌های درگیری قرار داشتند، تعبیه کرده‌ایم. بنابراین، ممکن است سیاست‌ها یا اقدامات الحاقی دیگری برای رسیدگی به بحث‌ها یا تهدیدهای مربوط به استفاده از زور وقتی که یک کشور درگیر چنین وضعیتی است، در نظر گرفته شود.

این یادداشت پس از آن انتشار یافت که ده‌ها تن از کارمندان فیسبوک در نامه‌ای خطاب به زاکربرگ، وی را بابت اینکه اجازه می‌دهد تا پست‌های جنجالی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در صفحه فیسبوکش باقی بماند، مورد انتقاد قرار دادند به ویژه اینکه این کارمندان می‌گویند، نوشته ترامپ با عنوان "وقتی غارت آغاز می‌شود، تیراندازی‌ها هم آغاز می‌شود" خیانت به ایده‌های پلتفورم این رسانه اجتماعی است.

کارمندان فیسبوک نوشتند: این رسانه اجتماعی مدعی است که اعلام هشدار درباره سخنان یک سیاستمدار، نامناسب است اما حذف محتوا از صفحات شهروندان قابل قبول است، حتی اگر هر دو طرف یک مطلب مشابه را بیان کنند. این برای آزادی اصلا خوب نیست. این مساله ناهماهنگ و بد و بزدلانه است. فیسبوک باید سیاستمداران را به استاندارد بالاتری نسبت به حوزه‌های رای گیری خودشان سوق بدهد.

اما زاکربرگ این انتقادها را رد کرد و گفت، فیسبوک یک "داور حقیقت" نیست و نوشت: تصمیمی که من اخیرا گرفتم، باعث خشم بسیاری از شما و ناامیدی شده است با این حال از نظرات کارمندانم بسیار سپاسگزارم.

وی ادامه داد: ما هنوز راه زیادی برای غلبه بر بی عدالتی نژادی در آمریکا و سراسر جهان داریم. ما همه مسئولیت و فرصت برای تغییر داریم. بر این باورم که پلتفورم ما نقش مثبتی در این باره ایفا می‌کند اما باید جوری کار کنیم که مطمئن شویم نقش ما به قدر کفایت مثبت است. این ایده‌ها یک نقطه شروع است و من مطمئنم که ما در حرکت در این مسیر کارهای زیادی برای انجام داریم.

فیسبوک هم‌چنین به بررسی مجدد و بازبینی سیاست‌هایش درباره منحرف کردن رای دهندگان می‌پردازد تا مطمئن شود که مردم می‌توانند به صورت دقیق به بررسی این مساله در زمان پاندمی کرونا بپردازند و اطلاعات نادرست را کنار بگذارند.

مدیر عامل فیسبوک افزود: ما در حفاظت از بسیاری انتخابات‌ها نقش داشتیم و حالا برخی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در جهان را داریم. اما شانس خوبی وجود دارد که ترس و سردرگمی بی سابقه در مورد مراجعه به حوزه‌های رای گیری در ماه نوامبر وجود داشته باشد و برخی احتمالاً سعی می‌کنند تا از این سردرگمی برای خود سرمایه گذاری کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها