کد خبر: 410053
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۰:۴۰:۱۳
| |

رئیس‌جمهور برزیل هم به خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت تهدید کرد

«جائیر بولسانورو» در اظهاراتی مشابه «دونالد ترامپ» سازمان جهانی بهداشت را «سیاسی و متعصب» توصیف و تهدید کرد در صورتی که این سیاست تغییر نکند، کشورش را از این سازمان خارج خواهد کرد.

رئیس‌جمهور برزیل هم به خروج کشورش از سازمان جهانی بهداشت تهدید کرد
کد خبر: 410053
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۰:۴۰:۱۳

اعتمادآنلاین| «جائیر بولسانورو» رئیس جمهور برزیل در موضعی مشابه همتای آمریکایی خود روز جمعه تهدید کرد اگر سازمان جهانی بهداشت همچنان «سازمان سیاسی متعصب» باقی بماند، کشورش را از این سازمان خارج خواهد کرد.

به گزارش رویترز، او در ادامه به شبکه سی‌ان‌ان گفت بعد از آن که تحقیقات «ساختگی» کارایی «هیدروکسی‌کلروکین» داروی ضدمالاریا را زیر سوال برد، این دارو کنار گذاشته شد. بولسانورو هم مانند ترامپ علیرغم آن که هیچ شواهدی اثربخشی این دارو برای درمان بیماری «کووید-19» را تایید نمی‌کند، همواره آن را تبلیغ کرده است.

برزیل، یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان است و پس از آمریکا در رتبه دوم از نظر بیشترین تعداد مبتلایان در جهان قرار دارد. بولسونارو هم مانند ترامپ از ابتدای این همه‌گیری، اصرار داشت این ویروس خطرناک نیست و بارها موارد بهداشتی برای کنترل این بیماری را در انظار عمومی نقض کرده است.

رئیس جمهور برزیل که به خاطر سیاستهای افراطی به دونالد ترامپ برزیل مشهور شده، به تازگی بدون پوشیدن ماسک سوار اسب پلیس در میان معترضان برزیلی حاضر شد و از اعتراضات آنها حمایت کرد.

از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در جهان و ورود آن به آمریکا، ترامپ همواره این سازمان را به سیاسی‌گری و حمایت از چین متهم کرده است. ادعایی که به باور کارشناسان برای منحرف کردن افکار از ناتوانی دولت وی در کنترل همه‌گیری کرونا و در نتیجه قرار گرفتن آمریکا در جایگاه نخست کشورهای درگیر با این بیماری و داشتن بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر مطرح شده است.

ترامپ اخیراً با ادعای این موضوع که چین به طور کامل بر سازمان بهداشت جهانی سیطره دارد، گفت که تصمیم دارد رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را قطع کند. اقدامی که به باور کارشناسان، در شرایط کنونی در مقابله با این شیوع جهانی اخلال ایجاد می‌کند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها