کد خبر: 410094
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۲:۲۰:۴۸
| |

راهکار تقویت ساختار مجلس چیست؟

عضو حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: اگر توان تخصصی مجلس افزایش یابد، مجلس تقویت خواهد شد و نظارت مجلس بر عملکرد دولت، امکان‌پذیرتر و کارسازتر می‌شود.

راهکار تقویت ساختار مجلس چیست؟
کد خبر: 410094
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۲:۲۰:۴۸

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه باید یک اصلاح اساسی در ساختار کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم صورت بگیرد تا بر کارآمدی این دوره از مجلس افزوده شود، بیان کرد: قطعاً اگر توان تخصصی مجلس افزایش یابد، مجلس تقویت خواهد شد و نظارت مجلس بر عملکرد دولت، امکان‌پذیرتر و کارسازتر می‌شود.

او با بیان این مطلب که ضروری است نمایندگان براساس تخصص در کمیسیون‌ها به کار گرفته شوند، یادآور شد: اگر نمایندگان براساس تخصصشان در کمیسیون‌ها به کار گرفته شوند، قطعاً در اظهارنظرها و رأی‌هایشان تخصصی عمل خواهند کرد و تقلید کورکورانه نمی‌کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی بیان کرد: آیین‌نامه‌ای تدوین شده که براساس آن افراد بر حسب تخصص در کمیسیون‌ها به کار گماشته می‌شوند و اگر این موضوع نهایی شود تأثیر بسیاری بر روی تخصص‌گرایی در کمیسیون‌ها خواهد داشت.

ترقی در رابطه با ضعف نظارتی مجلس گفت: در حوزه رفع خلأهای موجود در حوزه نظارت مجلس باید، دیوان محاسبات هرچه سریع‌تر تقویت و ضعف‌هایش برطرف شود؛ چون این نهاد بازوی نظارتی مجلس محسوب می‌شود و از سوی دیگر باید بخش دیپلماسی عمومی مجلس هم بیش از پیش تقویت شود و این مهم یک ضرورت به حساب می‌آید.

این کارشناس مسائل سیاسی نحوه انتخاب ریاست مجلس یازدهم را بدون حاشیه و دور از هیاهو عنوان کرد و گفت: دستاورد و ائتلاف نیروهای انقلاب در انتخاب هیئت رئیسه مجلس یازدهم تأثیرگذاری مثبتی داشت، البته هرچند بسیاری از رسانه‌ها تلاش کردند تا رقابت‌های درون فراکسیونی را وارونه جلوه دهند، اما در اصل خرجی مثبت ائتلاف موضوع دیگری را اثبات کرد.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها