گزارش «اعتمادآنلاین» از تلخ‌ترین پرونده آبی‌پوشان پایتخت:

لئوناردو پادوانی استقلال را نقره‌داغ می‌کند؟

پادوانی مدافع مصدوم استقلال گفت: من در زمین فوتبال و هنگام بازی فوتبال مصدوم شدم و نه در تعطیلات و خوشگذرانی. تا به امروز از باشگاه استقلال طلب دارم، با باشگاه که تماس می‌گیرم کسی جوابم را نمی‌دهد و هیچ توضیحی هم ندارند.

لئوناردو پادوانی استقلال را نقره‌داغ می‌کند؟
کد خبر: 410109
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۸ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لئوناردو پادوانی به دنبال غرامت میلیون دلاری از استقلال است. این خبری است که علی خلف، سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال، اعلام کرده است. پنجم اسفندماه 1396، لئوناردو پادوانی ، مدافع برزیلی استقلال، در بازی برابر فولاد خوزستان از ناحیه جمجمه و مهره‌های گردن دچار مصدومیت شد تا برای همیشه زندگی لئوناردو پادوانی تغییر کند. بعد از این مصدومیت، لئوناردو پادوانی دیگر نتوانست فوتبال بازی کند و برای بهبود وضعیت خود مجبور شد هر روز به کلینیک‌های پزشکی برود و زیر نظر متخصصان فیزیوتراپی شود.

پادوانی

هرچند اتفاقی که برای پادوانی رخ داد غم‌انگیز بود، اما رفتار مدیران استقلال با این بازیکن خارجی ماجرای تلخ پادوانی را تلخ‌تر کرد. آنها آن‌قدر مطالبات این بازیکن برزیلی را پرداخت نکردند تا پادوانی مجبور شد از استقلال شکایت کند. هرچند او علاقه‌ای به این کار نداشت و تلاش می‌کرد با مذاکره این شرایط را مدیریت کند، اما مدیران استقلال گویا دوست داشتند یک پرونده دیگر به پرونده‌های بی‌شمار این تیم در فیفا اضافه کنند. داستان مصدومیت پادوانی زمانی اتفاق افتاد که رضا افتخاری مدیرعامل استقلال بود. استقلال بعد از افتخاری، 2 مدیرعامل و 2 سرپرست مدیرعاملی به خود دیده، اما هنوز مطالبات پادوانی که در زمان بازی برای استقلال دچار مصدومیت شد پرداخت نشده است.

پادوانی

مربیگری پادوانی در استقلال

همان روزهای اول مصدومیت پادوانی، مدیران و مربیان استقلال در مصاحبه‌های مختلف از این بازیکن برزیلی حمایت می‌کردند. وقتی هم که پزشکان اعلام کردند لئوناردو دیگر نمی‌تواند فوتبال بازی کند وینفرد شفر مربی وقت استقلال گفت در صورتی که پادوانی دیگر نتواند به فوتبال ادامه دهد و مجبور به خداحافظی شود،‌ او را به کادر فنی استقلال اضافه خواهد کرد. پندار توفیقی هم در مصاحبه‌ای عنوان کرد اگر پادوانی بتواند به میادین بازگردد، قراردادش تمدید خواهد شد، اگر هم نتواند بازی کند، در کادر فنی استقلال از او استفاده می‌شود.

با رفتن افتخاری و پندار توفیقی از استقلال، امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال شد. او هم مانند مدیران قبلی استقلال وعده‌های زیادی به پادوانی داد، اما هرگز عملی نشد. پادوانی در زمان مدیرعاملی فتحی قرارداد مربیگری با استقلال امضا کرد و برای ادامه درمانش راهی برزیل شد. فتحی قول داده بود که مطالبات او را پرداخت می‌کند، اما این اتفاق رخ نداد تا شرایط پادوانی سخت‌تر شود.

لئوناردو پادوانی

من در زمین فوتبال مصدوم شدم نه هنگام خوشگذرانی

پادوانی درباره شرایط خود پس از مصدومیت و ارتباط با باشگاه استقلال می‌گوید: «من در زمین فوتبال و هنگام بازی فوتبال مصدوم شدم و نه در تعطیلات و خوشگذرانی. تا به امروز از باشگاه استقلال طلب دارم، با باشگاه که تماس می‌گیرم کسی جوابم را نمی‌دهد و هیچ توضیحی هم ندارند. اصلاً آسان نیست. من مخارج زیادی دارم و کسانی به من وابسته هستند. هر روز یک مشکل برای مقابله و از همه بدتر خواستن و التماس کردن به استقلال برای گرفتن پولم؛ پولی که حق من است. من که زندگی خودم را برای این تیم گذاشتم و الان به من بی‌احترامی می‌شود.»

پادوانی

پیام سعادتمند برای پادوانی و واکنش بازیکنان استقلال

احمد سعادتمند مدیرعامل جدید استقلال با شرایط ویژه‌ای دست به گریبان است و حجم بالای بدهی‌های این باشگاه شرایط سختی برای او به وجود آورده است. یکی از پرونده‌های مهم باشگاه استقلال هم شکایت پادوانی از این باشگاه است. سعادتمند این موضوع را به خوبی درک کرده و به همین خاطر بعد از حضور در باشگاه استقلال، طی ارسال پیامی به لئوناردو پادوانی سعی کرد از او دلجویی کند و از او خواست به تهران بازگردد تا بتواند مشکلاتش را برطرف کند. پادوانی اما به تهران نیامد و در پیامی ویدئویی خطاب به هواداران استقلال گفت: «سلام به مردم ایران و هواداران استقلال، از روزی که به برزیل آمده‌ام به فکر شما هستم و با وجود تمام مشکلات مردم ایران را فراموش نمی‌کنم. امیدوارم که روزی دوباره به ایران برگردم چون کشور شما وطن دوم من است. البته الان نمی‌توانم به ایران بیایم چون کرونا خطرناک است. حتماً در خانه‌های خود بمانید. دوست‌تان دارم.»

پیام پادوانی باعث شد تا برخی از بازیکنان استقلال به حمایت از او برخیزند و از مدیران استقلال بخواهند تا مطالبات این بازیکن را پرداخت کنند.

وریا غفوری کاپیتان استقلال با انتشار عکسی از پادوانی عنوان کرد که حداقل حق پادوانی، دریافت مطالباتش است.

پادوانی و عفوری

فرشید اسماعیلی هم که ارتباط صمیمی با پادوانی دارد پیشنهاد جالبی داد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «کاش هر سال با پادوانی هم قرارداد امضا کنیم.»

پادوانی

شکایت میلیون دلاری پادو از استقلال

علی خلف سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال در خصوص شکایت پادوانی و درخواست غرامت از باشگاه استقلال گفته است: «پادوانی طرح شکایت جدیدی مطرح کرده و درخواست غرامت میلیون دلاری کرده است. باشگاه استقلال رایزنی‌هایی با فیفا انجام داده است که بعضی از مطالبات را از منابع این باشگاه در فیفا پرداخت کند که پادوانی جزو آن است. از پادوانی خواستیم شماره حساب به ما بدهد و بعد از این درخواست کمی تعلل کردند و یک شکایت دیگر به کمیته انضباطی کردند و درخواست غرامت کردند و البته این شکایت تایید نشد و صد هزار دلار بدهی تایید شده است.»

پادوانی

طبق گفته خلف، پادوانی به دنبال گرفتن سود روزشمار از باشگاه استقلال است و به همین خاطر تلاش می‌کند تا این پرونده زمان بیشتری باز باشد. او در این باره می‌گوید: «آنها به CAS شکایت کردند. پیشنهاد دادیم که مطالبات‌تان را دریافت کنید و بعد در دادگاه CAS هم شکایت‌تان را دنبال کنید ولی آنها قبول نکردند. می‌خواهند 2 سه ماهی که شکایت در CAS به طول می‌انجامد روزشمار پول‌شان را دریافت کنند.»

حالا باید منتظر ماند و دید پرونده پادوانی و استقلال به کجا ختم می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها