ماجرای اختلاف آیت‌الله هاشمی با رهبری بر سر عربستان چه بود؟+ویدئو

آقای خامنه‌ای و مرحوم هاشمی از نظر اجرایی و کاری با هم فاصله داشتند. البته این فاصله در سال اخیر بیشتر شد. مثلا در قضیه عربستان آقای هاشمی میتوانست مشکل را حل بکند، از ایشان خواستند و ایشان هم رفت یک سفری با عبدالله نشستند طراحی کردند، هفت تا کمیته تشکیل دادند که بر اساس آن کمیته‌ها مسائلی که فی مابین بود حل شود.

ماجرای اختلاف آیت‌الله هاشمی با رهبری بر سر عربستان چه بود؟+ویدئو
کد خبر: 410183
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۷ ۱۸:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد هاشمی در پاسخ به سوال زیر می‌گوید:

اختلاف نظرهای بین آقای هاشمی و رهبری چقدر باعث ایجاد فاصله بین این دو چهره برجسته انقلاب شده بود؟

فاصله دو معنا دارد، یک فاصله به اصطلاح شخصی و دوستی است ، یکی فاصله فکری و اجرایی.از جهت اول یعنی رابطه دوستی میان رهبری و آقای هاشمی با توجه به مهر و عاطفه ای که نسبت به هم داشتند، هیچ گاه کم نشد.

آقای هاشمی واقعا همیشه به آقای خامنه ای و آقای خامنه ای همیشه به آقای هاشمی علاقه مند بودند. دو تا دوست بودند باهمدیگه رفیق بودند و خیلی هم نسبت به همدیگه صمیمی بودند.

حالا یک اتفاقاتی افتاد، مثلا قبل از انقلاب یا در اوایل انقلاب رابطه خانوادگی بین دو خانواده خیلی قوی بود و خانواده ها باهم ارتباط داشتند از سوی دیگر بچه ها البته خانم ها هم با یکدیگر ارتباط داشتند و خانه همدیگر می رفتند. اما بعد از رهبری و سالهای اخیر رابطه خانوادگی دیگه تقریبا نبود یا بسیار کم بود.اما رابطه عاطفی و دوستی آقای خامنه ای با آقای هاشمی برقرار بود.

اما آقای خامنه ای و مرحوم هاشمی از نظر اجرایی و کاری با هم فاصله داشتند. البته این فاصله در سال اخیر بیشتر شد.

مثلا در قضیه عربستان آقای هاشمی میتوانست مشکل را حل بکند، از ایشان خواستند و ایشان هم رفت یک سفری با عبدالله نشستند طراحی کردند ، هفت تا کمیته تشکیل دادند که بر اساس آن کمیته ها مسائلی که فی مابین بود حل شود. برنامه های وسیعی ریختند اما وقتی آقای هاشمی از سفر برگشت و گزارش دادند خدمت رهبری، رهبری ارجاع دادند به آقای احمدی نژاد که کار کمیته ها را ایشان انجام بدهد و ایشان هم بایگانی کرد و اصلا بدتر کرد قضیه را... بنابراین این نوع اتفاقات و این نوع مسائل در فواصل کار بود اما از نظر عاطفی همینطور که گفتم نه.

منبع: دیده‌بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها